Saturday, January 15, 2011

------> cerita dia menjadi nurkilanku...


salam utk smua..


: cerita daripada insan yang meluah rase padaku. lantas aku karangkan pula menjadi hasil nurkilanku pagi ini.... 

~baca pakai hati~

Aku ingin membahagiakan.. 
namun dalam aku sedar sebenarnya sudah ada yang 
terlebih dahulu berjuang seperti aku.. 
antara kami, yang beda aku melakukan sesuatu yang payah terlebih dahulu. 
Membuatkan terlalu payah sesuatu itu utk menyinari.
dan suatu saat aku percaya semua itu pasti ada hikmahnya. 
Lain pula dgnnya.. yang susah itu di biarkan namun yang senang itu menjadi perhatian matanya terlebih dahulu. 
Bukanlah satu pengkhianatan atau aku punya hasad dengki. 
Namun aku sedar diri. Kenyataan hari ini dan hari semalam. 
Entah ape jadi pada akan datangnya pula.. 
aku sendiri tak dapat mengagaknya. Hanya DIA yang maha mengetahui. 
Lantas sedar kekurangan diri dan kelebihan itu seringkali ada pada dirinya itu adalah membuatkan aku terus bersemangat untuk bangkit. 
Biar apa pun terjadi kecekalan, ketabahan, itu mungkin ada hikmahnya. 
Hidup hanya untuk bahagia. 
Memperjuangkan sesuatu yang agak mustahil andai hati selalu kecundang di tangga harapan.

YA! Dulu memang ada diantaranya sesuatu yang indah untuk di kenang. 
Tapi hari ini itu mungkin meninggalkan kesan yang amat pahit untuk di kenang. 
aku tahu hati tua yang ingin kan kebahagian.. 
Walau tanpa suara dia adukan padaku namun dalam bisikannya aku turut terluka dengan sendunya. 
Tiada siapa akan mengerti akan perihal itu mungkin 
jauh sekali untuk peduli kerna mereka tidak pernah merasa keluh kesah menjadi seorang anak yang sejati. 
Anak yang di mana Tiada sekalung doa buat ayah dan bonda atau airmata kelukaan bila hati mereka terluka. (wallahwalam).. 
& begitu juga mama yang sentiasa ada di sisi…. 
Walau pelbagai ragam yang di pertontonkan buat dua pasang mata milikku. 
Mungkin ini hanya satu dugaan tapi rasanya terlalu berat untuk di pikul.. 
Kelukaan yang di rasakan tertusuk hingga turut terpanah kearah ku. 
Aku jua turut merasainya…
siapa kata pengorbanan itu hanya sia-sia? 
Dalam melewati kesusahan yang di hadapi, 
yang pasti TUHAN itu maha mengetahui, maha mendengar… 
Walaupun bukan segulung ijazah yang berada di tangan , 
namun keberkatan ,keyakinan, kesungguhan, keikhlasan dalam mengharungi kehidupan itu adalah menjadi satu tonggak kejayaan buat keluarga. 
Biarlah itu semua menjadi ijazah dalam hati mereka semua. 
Hanya buat yang mengerti akan perjuangan hidup ini. 
percayalah… 
andai hari ini kita susah dengan mencari kesenangan hidup utk kebahgian, suatu masa nanti kita pasti di permudahkan.
Andai tidak di sini, di sana jawabnya… 
berdoalah kerna dalam doa itu hanya airmata kita yang aku mampu lihat. 
Tidak pada mereka itu dan tidak juga pada mereka ini.. 
Kemewahan itu bukan titik terakhir hidup ini dalam mencari erti KEBAHAGIAN. 
Paras rupa yang indah bukan untuk di pertontonkan mencari erti kemewahan dalam KEBAHGIAN. 
Percaya.. mungkin ada hikmah di sebalik apa yang terjadi. 
Dan dalam pada masa itu semua akan baik-baik saja.
Mungkin ini memang takdirnya…

Syamimie
1:54am 15/1/11

No comments: