Wednesday, June 15, 2011

say LOVE to ABAH



happy father's day to all..

bape borek anak rintik.. pepatah tu biarlah di gunakan ke arah matlamat yg di capai dengan baik. bukan  dari sudut yang di pandang serong.. :) ayah tu sepatutnya jadi idol untuk isteri & anak2. contoh yang baik buat semua.  bukan yang mcm kita dgn skrg ni. haruan makan anak sendiri. jauhilah perkara2 seperti itu. kerana bagi aku seorg ayah itu martabatnya terlalu tinggi

sebelum ni memang aku slalu cakap pasal mama je.. jangan la salah faham.. tak bercerita pasal abah tak bermakna aku tak sayang. kedua-duanya aku sayang. takde abah takde juga lah aku di sini... sejujurnya kasih sayang yang di hulurkan sangat aku hargai walaupun jarang-jarang kami berjumpa.. abah di perantauan ...(russia).. masa kami sangat terhad bila berjumpa.. entahlah... tapi kalau bercakap pasal abah..rasenya semua aku nak cerita... betapa tinggi aku pandang dia...dia sangat HEBAT!

abah sangat baik. baik dari segi butir bicaranya.. terkadang aku pun jadi kagum. tak pernah marah langsung. opss.. bukan langsung.. kadangkala shja.. marah bila perlu.. dia juga seorg yang bertanggungjawab buat keluarga.. itulah salah satu point untuk aku mencari calon suami macam dia.. 'tanggungjawab' tu perlu ada... familt first!  dia juga sgt penyayang. lebih2 lagi anak prmpuan.hee.. pantang nak apa depan mata mesti ON punya ;)
itulah buat aku makin syg.hee...

dulu...  rapat sgt dengan abah.. kemana-mana msti nak abah.. yelah anak perempuan... kata org kalau anak pmpuan ikut muka ayah. sejuk sikit.. sejuk dari segi ape aku pun tak tahu.. haha.. selalunya anak no.3 macam aku ni 'hot tempper' jee.. yake?? hehe... tak semua macam tu lah.... :D 
tapi peredaran waktu tu dah berbeza.. semakin membesar abah semakin jauh.. aku nak sangat di tegur oleh abah. teguran keras dari abah bila aku balik lewat ke, pakai pakaian tak senonoh ke,  complain bila aku klua date dgn lelaki sekian-sekian ke..... huu.. kalau boleh nak sgt2.. org lain x nak tp aku nak. mmg mama slalu tegur.. tapi teguran seorg ibu & ayah tu adalah 2 perkara yg berbeza bagi aku... nak sgt aku rse dilindungi dri HERO yg bernama ayah.. tapi...tu semua memang takdelah.. dah duduk jauh tu paham2 lah.. :) memang tak best bila takde ayah di sisi.. :) tapi apupun bersyukurlah kerana mama sentiasa ada di sisi... 

walaupun jauh.. zaman dah moden. ada internet, call, skype... mcm2 dah boleh buat... itu jelah untuk pengubat rindu buat abah.. secebis kata dah buat kami kat sini tahu bahawa abah baik2 saja di sana :) alhamdulillah....

apa-apapun...abah adalah yang terbaik... i appreciate u dad....

I LOVE U ABAH.....
U ARE MY HERO...

No comments: