Monday, July 11, 2011

PAKAI 'BEDAK SEJUK' LA..

assalamualaikum =)

esok keje, study,skolah or ape2 yg sekutu dengannya?? hehe.. soalan bodoh jekan tanya... of cos la kan.. MONDAY!!  so kenapa tak tidur lagi ni... ishk2.. cakap org! sama la kita hehe.. jap lagi kita tidur ya. ni nak citer cikit nie.. 

alalala~ stress sangat laa.. mnggu lepas ada mkn seafood banyak gila.. sampai tak ingt dunia & risikonya sendiri mau ingt la.. aku memang tak tahan tapi bila makanan yg sedap2 ada depan mata takkan nak buta mata plk kan. seperti kucing bila ternampak ikan di depan mata.. takkan nak lepaskan.. hehehe.. cewah! bercakap bukan main lebat lagi.. tengok ape jadi skrg??! jadi apeee? cehh.. banyak tanya plak.. ni muke ni sape nak jawab! semua dah naik allergic... shit!! Dammm...  tak tahu dah nak cakap ape! ! !

susah betol kalau kulit senstif.. nak mkn ini x boleh itu x bole. kena ini cikit jdi cmni kena itu ckit jadi camtu.. huuuu... sabarr ajelah... =) stakat harini selain mkn ubt, dah macam2 aku letak kat muka ini. apa org suruh itulah aku buat. risau gila kot.. nampak sangat mcm aku tak pndai jaga muka sampai bole jadi cmni! oh! correction.. bukan aku tak pndai jaga tapi dah memang benda nak jadi kan.. terima ajelah. tapi ni bukan nak merungut. just lepas tension. hehe...

korang penah dengar tak 'bedak sejuk'.. ?? cara traditional org dulu2 slalu pakai. aku pun x tahu lah nak translation mcm mane kalau korang tak tahu bedak sejuk tu ape. biasenya perempuan la yang pakai. sebab aku ada sorang kawan, pnh dulu tu dia tnya aku tgh buat ape. aku ckp tgh pakai bedak sejuk. maybe time tu di tgh tercenggang sambil cakap ape tu bedak sejuk?? :P seriously dia mmg tak tahu ape itu bedak sejuk. hehe =) okay, its ok. dia org bandar.. mmg mngkin dia tak tahu & lagi satu because dia lelaki. =) kalau korang tak tahu jugak nanti pegi toko-toko jamu pegi beli & try sendiri.... huhu... selamat mencuba!

itulah salah satu cara aku pkai tiap2 malam sekarang ni.. nak kata totally ok tu idok la.. tp ckit2 tu boleh tahan la. bole merawat & kulit jadi licin ckit2.. fuhhh... kalau bab muka ni aku tak tahu nak cakap ape. mmg dari segi tu aku tak boleh komen kat korang pape.. kulit aku memang tak cantik.. (ceh! sedor diri upenya. hehe)...
bukan kata rupe antu tpi skit2 dah bole jadi pontianak bile duduk dlm gelap pkai bedak sejuk.. hehe..

oklah sesiapa tak tahu pasal bedak sejuk tu lepas ni bole cuba sendiri penangan dia tu mcmane. sejuk tak sejuk... hehe.... woit..woit...!! dah tibe masanya untuk permaisuri beradu.. so phm2 lah ya..

k. good nite, sweetdream...

sharing is caring

No comments: