Sunday, April 22, 2012

Novel : TERUS Cintai AKU

Assalamualaikum .

happy sunday untuk semua.
seronok ke harini hari ahad? hehe... ishk.. memang la seronok.. tidur bangun lewat.... kan kan..


alhamdulillah, harini aku dapat habiskan juga satu novel yang tak asing lagi bagi sesiapa yang meminati novel. Novel 'TERUS CINTAI AKU' ambil masa selama 3hari untuk aku habiskan. terlalu lama rasanya masa yang diambil di sebabkan waktu yg tak mengizinkan. pun begitu di kesempatan itu aku habiskan jua buat harini. :) gembira? memanglah... satu lagi pengalaman yang aku perolehi. walaupun bukan di realitinya tapi aku ttp bersyukur dengan pengalaman yag aku tempuhi selama membaca novel ALEEYA ANEESA ni..

'Cinta tak berbalas, rasanya sakit sangat. Tapi, malu yang terasa saat semuanya terbongkar, lebih menyakitkan sampai aku pernah berharap yang aku akan terus tidur selama tiga hari tiga malam , walaupun bukan untuk selama-lamanya. Sungguh... hati di dalam tak mampu lagi mengenangkan sesuatu yang sudah terlepas daripada genggaman. Ya... aku hanya mampu memuja bulan! Tapi... alangkah indah jika bulan yang dipuja itu benar-benar menjadi milikku, milik yang abadi."

itu adalah sebahagia blog Nurzalis Najwa (heroin) dalam novel kali ni...
menarikkan bila dia juga punya blog seperti aku. itulah aku kagum. bila Khilfie (hero) tiap2 hari membaca blog si isteri.. 'sejak kita melafazkan janji , telah ku kunci pintu hati ini'... Cinta &janji zaman kanak2 mereka terikat dan terlaksana bila hati bertaut.. aduh... mula2 baca memang la boring. ntah papelah kan citer ni sanggup menunggu hampir 20 thn. tapiiii kesetian seorang perempuan hanya bila kuasa ALLAH mengambil tempat , tidak ada kata mustahil yang wujud! betol tak?  :)

selain dari kisah cinta mereka... aku juga kagum dengan sebuah keluarga yang sangat bahagia. bilamana abang2 Nurzalis Najwa sangat bertanggungjawab... ya allah tak terhingga betapa bahagianya kalau aku juga seperti zalis, punya abang yang sangat menyayangi dirinya dan sanggup berkorban apa saja untuknya dan lagiii... sangat terhiris hati mereka di saat airmata si adik membasahi pipi.. mmg sangat di impikan bagi sebuah keluarga bila seorang abang memainkan peranan penting dalam mengorak langkah mencontohi adik2 mereka.. itulah atas didikan yang diberikan oleh papa & mama mereka.. (bagilah abanag macam tu kat aku sorang) nak jugakkkk .....

aku juga punya abg. tapi...... erm. dia ok :) just ok.. tapi boleh tak abg amir contoh abg Zaf, abg Han, abg Fir tu... semua adik maybe nak mcm tu...

sekian dulu.. kalau ada yg tak berpuas hati.. harap maklum ya. nak cerita tak habis cerita. apa kata kita sokong penulis2 malaysia yang sangat berbakat ni.. tolong beli satu novel ini untuk kefahaman dan perceritaan yang menusuk kalbu :)


salam syg,
syamimi hasli



No comments: