Tuesday, May 08, 2012

PERNAH RASA DIKECEWAKAN?


salam  semua... 

eh jumpa lagii..... hehe...

ada yang dah balik keje? ada jugak yang tengah jem skrg ni kan.. aduh biaselah tu.. kalau duduk KL benda tu semua kita tak boleh nak elak... dah ditentukan & takdirnya... apapun yang perlu ada dalam diri kita skrg adalah sabar... sabar ya... :) 
siap mandi siap maghrib siap mkn... tgk news la pulak.. then.... bosan jap... pastu tdolah kot.. kan :) itu adalah rutin.... nak buat macamane lagi kan....

Mood tak murung sgt..tapi hati tak tenteram.. tapi dengan mendekatkan diri padaNYA insyaallah akan baik2 saja selepas itu.. kan.. memikirkan seseorg yang bukan halal bagi kita adalah suatu perkara yang amat merumitkan.. rumit ker? maybe.. bila hati belum di miliki.. pasti perasaan itu hadir bila melihat mereka begitu bahagia di samping yang tersyg... ( adoi... jgn lah slh phm.. xde jelouse2) korang kena selami hati baru paham maksud aku.. :)

lain org lain maksudnya...  rmai org berkasih. dan setiap darinya mestilah akan pernah rasa kecewa? btol ke.. yealah kot.. sbb bila kita berkasih perasaan itu kita harus ambil risiko. kita akan sanggup di sakiti menyakiti, kecewa, di kecewakan. dan mcm2 lagi.. (sbb tu aku rse mcm tak sanggup then i prefer to be alone) ... jodoh ajal maut di tangan tuhan... 

alahai.. x mo sedih2 lah.. aku ok jer.. :) muda lagi... fikir nak stdy smpai ambik master tak lepas lagi ni. hehe.. rilekkk luu.... tp aku tgk org tu yang tak ok...tu lah pasang bf dua tiga lagi.. kan dah sakit kepala.. ishk.... x elok kan perangai mcm tu...  nak nasihat x boleh. nnti aku kena marah pulak. bik aku diam je... (dan aku berdoa mendapat suami yang soleh) amin...

touching ckit boleh?!
Tatkala tiada lelaki yang hadir memetikmu
& janganlah engkau sekali2 merendahkan dirimu
Menggugurkan diri..menyembah tanah..
Sedangkan engkau sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tiggi mertabatmu..

Tulang rusuk Adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu
dan mengambilmu suatu ha...ri nanti. Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga...

aku belajar berkata-kata dari insan yang pndai berkata-kata...

kenal tak? penulis novel la... kenangan bersama Norhayati berahim di pesta buku antrabangsa yang lalu... alahai.. seronoknya dpt jumpa... tp... sara aisya xde pun :(


No comments: