Wednesday, February 12, 2014

BIAR CANTIK LUAR DAN DALAM

Assalamualaikum

lama tak update blog tengah malam macam ni. biasenya zaman 2 tahun dulu adela slalu update sbb time tu terlebih rajin..sama terjadi pada malam ni. mata ni rajin sanggup berjaga. sama 'oncall' dengan org di sinun..

Pernah dengar wonderglow? tak asing rasanya dalam dunia kecantikan bila macam2 product keluar. macam cendawan tumbuh pun ada. nak cantik kan. jadi semuanya berlumba2 untuk mendapat the best ketrampilan... thts superb! bagus sebenarnya pada siapa yang inginkan kecantikan. sanggup beli tu beli ni. tapi jangan over ya.. over mcm aku smpai semua benda aku nak try. yelah sape tahan dengan muka yang selalu bermasalah. allergic sana sini dan selalu tanpa jemu jerawat tumbuh satu persatu.. not good ok! semua kena jaga.. so u olss bersyukur jela dapat muka lawa2 tu.. huntungnya .. sob sob.. jarang aku kongsikan di sini sesuatu yang sangat peribadi dan lebih2 lagi psl sesuatu yang buruk berlaku..

kisahnya begini.. operation tulang belakang (scoliosis) 8tahun yang lalu membuatkan smpai skrg aku berhabis duit dengan dunia kecantikan. aku bukan salahkan takdir. aku hanya ingin berkongsi. memang perit. tapi dugaan tu mematangkan kita dalam segala hal. nanti boleh tgk entry yang lepas about operation #throwback ckit hehe. ini pasal muka, mungkin kulit aku selalu bermasalah di sebabkan darah yang tak stabil selepas melakukan operation tu. entahlah.. aku agak je.. sbb before tu muka licin comel gila. haha dan berisi nmpak sedap je mata memandang (perasan)

 ade org kata resdung. memang btol agaknya. sbb bila lepas buat pakai daun la ubat lah keluar lendir lah alhamdulillah muka tak gatal. nxt step aku dah jadi gila nak buat resdung selalu. sbb rase best walaupun sakit after letak ubat dlm hidung. tapi satu tahap itu terjadi kembali muka yang dulu.. walaupun jerawat tak mcm pertama kali kena tapi still ade jerawat.. muka dah jadi lubang2 pula after facial. memang rumit bercakap tentang perkara yang satu ni.. memang susah penyelesaian bagi muka sensitif seperti aku. makan hati tau.. nasiblah ade makeup. foundation boleh tampal sane sini bila nak klua skali skle..

yes takdir menentukan segalanya.. :) makin lama makin teruk muka ni. yang lain takdelah nmpak teruk. tapi jerawat penuh muka. ya allah hanya tuhan je yang tahu. memang buruk. lagi2 bila nak masuk skolah. malu. memang malu.. nnti boleh tgk gambar kalau tak percaya :) makin meningkat remaja makin pula menjadi2. aku ambik sebagai sesuatu yang sangat positif. yes maybe hormon! hormon anak gadis yang nak meningkat remaja. itulah kata mama..sbb dulu skola slalu stayback. lpstu duk tgh panas dengan studygroup yang havoc. hehe  dari satu tahap ke tahapnya aku cuba dari clinic, hosp. tradisional. new york skin solution semua cuba.. gigihkan. btol tak kalau aku katakan aku berhabis duit untuk itu? siapa yang tak kena memang tak akan pernah tahu. produk muka yang bermacam2 apatah lagi. kalau nak senarai memang satu persatu aku tak larat nak cerita.. tapi aku ade satu skincare ni yang aku btol2 terpedaya~

maaf terlebih dahulu sbb aku nak katakan yang aku mmg bengang gila dengan wonderglow! i dunno mcmane org boleh laris gila bila jual skincare tu. sedangkan rmai juga yang terjadi nasib seperti aku. jerawat dan bintik hitam semakin menjadi2. selepas guna satu produk muka tu aku beralih kepada wonderglow, memandangkan rmai yg ckp ok. wht ok??! smpai skrg aku ingtt lgi betapa teruknya kesan. nak kata beli yang tak ori rasenya ori ! mmg la aku ni kulit bermasalah. tapi melampau sgt bila muka yang dah nak elok ckit sangat terkesan jerawat kmbali aktif lps guna wonderglow. mungkinlah kulit aku ni sgt tak sesuai. sbb kalau tak, takkanlah produk tu laku mcm pisang goreng pns :)  banyak pulak testimoni muka jerawat lepastu jadi lawa. mungkin lah mereka berkesan.. amin untuk mereka. apa lagi yg kita nak ckpkan alhamdulillah lah ya.. untuk aku.. aku stop after naik teruk ! kawan fb aku pun dpt pengalaman yg sama after guna wonderglow. mula2 aku tak heran sbb muka aku bermasalah tapi bila kwn aku citer muka dia licin tiba2 naik jerawat lps gune wonderglow aku mmg dah mula ragu.. tht means mmg tak elok lah tu kan. so lpsni pls to all of you. jgn main belasah je.. buruk padahnya mcm aku. sungguh aku serik.......

makan hati lps muka teruk balik pulak ke kg atas urusan keluarga.. lagi lah senak hati ni org duk tegur. org duk perli2.. muka jerawat lah teruk lah n whteva.. ~ sbr lah wahai hati. ambil masa btol nak pulih kali ni sbb mungkin dah nak hmpir sebulan aku pkai wonderglow jadi benda tu dah sebati. ni lah pengalaman paling teruk sbb bfore ni dia just nik sbijik2 after buat resdung. tapi kali ni melampau2 pula.. haih.... penuh kembali wajahku dengan jerawat :) apa lagi yg nak aku katakan. berserah je sehinggalah kakak aku cadangkan dengan memakai "FILIQA SKINCARE"~ jalan terakhir selepas wonderglow. ni dah nak hampir sbulan aku guna. alhamdulillah. tu jer yg mmpu aku katakan. selebihnya aku ambil ubat di hosp~ bertahun aku menanggung rsenya dah tak sanggup. but now... mmg puas hati walaupun taklah licin mcm org lain. sekurang2nya perubahan tu ade.

about wonderglow.. lupakan seketika pada siapa yang ingin mencuba..  aku taknak korang jadi mcm aku.. mmg kesian kt muka kita.. hehe..

 nilah yang aku pakai skrg.. siapa nak cuba filiqa skincare boleh contact direct kat tuan yang lawa 0139213000~

nak tunjuk muka dari awal. jgn terkejut ya :) aku tau masih ade yang teruk dari ni. tapi aku tetap tak senang duduk. ~
























terima kasih allah atas dugaan yang kau berikan. memang berat pada awalnya. namun tuhan tahu kita berusaha. kita mencuba. kita berdoa. semoga ia kekal buat selamanya. yang buruk bukan bermakna busuk.. mcm buah. dalam satu tangkai mungkin ade satu yang buruk. tapi tak semestinya ia tak boleh dimakan. buruk di luar cntik di dalam. tapi alangkah beruntungnya bila kita memiliki cantik di luar cantik di dalam juga.. amin :)
  itu bermakna hati. hati yang baik tak perlu di ukur dengan paras rupa. yang cntik belum tentu berguna.. ingtlah pedoman setiap yang berlaku pasti ade hikmahnya.. bersangka baiklah dengan allah.


petua catatan tambahan yang sering aku lakukan: 
amalkan membaca "Ya Qawiyyu". maksudnya wahai Yang Maha Kuat. di baca selepas salam ke dua selesai solat. insyaallah~


Doa Pemanis Wajah


Maksud Ayat:
(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya ; ” Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan ; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku. [Surah Yusuf: 4]

Khasiat ayat ini:
1. Sentiasa disayangi oleh sesiapa sahaja
2. Wajah menjadi berseri-seri
3. Manis dipandang orang

Gunakan doa penyeri pemanis dan pengasih wajah surah nabi yusuf ini dengan niat yang baik terutama bagi golongan-golongan isteri. - See more at: http://luvislam92.blogspot.com/2013/06/doa-pemanis-dan-penyeri-wajah-surah.html#sthash.Vv5OUKRF.dpuf
Bagi sesiapa yang mengkehendaki supaya muka atau wajah nya sentiasa berseri bolehlah cuba diamalkan membaca surah Yusuf Ayat 4 (sebaik baiknya selepas solat).

Doa Pemanis Wajah


Maksud Ayat:
(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya ; ” Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan ; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku. [Surah Yusuf: 4]

Khasiat ayat ini:
1. Sentiasa disayangi oleh sesiapa sahaja
2. Wajah menjadi berseri-seri
3. Manis dipandang orang

Gunakan doa penyeri pemanis dan pengasih wajah surah nabi yusuf ini dengan niat yang baik terutama bagi golongan-golongan isteri. - See more at: http://luvislam92.blogspot.com/2013/06/doa-pemanis-dan-penyeri-wajah-surah.html#sthash.Vv5OUKRF.dpuf
Bagi sesiapa yang mengkehendaki supaya muka atau wajah nya sentiasa berseri bolehlah cuba diamalkan membaca surah Yusuf Ayat 4 (sebaik baiknya selepas solat).

Doa Pemanis Wajah


Maksud Ayat:
(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya ; ” Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan ; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku. [Surah Yusuf: 4]

Khasiat ayat ini:
1. Sentiasa disayangi oleh sesiapa sahaja
2. Wajah menjadi berseri-seri
3. Manis dipandang orang

Gunakan doa penyeri pemanis dan pengasih wajah surah nabi yusuf ini dengan niat yang baik terutama bagi golongan-golongan isteri. - See more at: http://luvislam92.blogspot.com/2013/06/doa-pemanis-dan-penyeri-wajah-surah.html#sthash.Vv5OUKRF.dpuf
nak petua berguna lgi? insyaallah jadikan panduan. klik sini



good night world. thanks for reading!

No comments: