Wednesday, May 21, 2014

MEMANG SAYA NI LAIN

Assalamualaikum..

yes ! tengok tajuk. maknanya nak cerita pasal diri sendiri lah ni.. :) org selalu tegur aku lain dari yg lain. first at all aku memang tau aku lain dari adik beradik aku. sebab aku gelap skit berbanding yang lain. kiranya yang lain mcm cina tapi aku mcm korea.. hahahaha :D mcm berbelit2 sangatkan. whateva. bukan nak ckp psl tu pun. sebenarnya aku sendiri rasa yang aku ada satu perangai pelik. memang berbeza dengan orang. aku suka sesuatu yang lain dari yang lain. katakan pasal bab2 fashion atau musim skarang pakai seluar atau tudung lilit.. aku pula merelakan diri aku pakai skirt labuh and tudung bawal. kalau katakan berjalan dan tiba2 terserempak ade orang pakai baju sama, aku rela pergi beli baju baru dan tukar. hahaha.. jahat perangai ! "kau ni mimi ingt kau sorang je nak pakai baju tu.." walaupun aku tahu benda tu semua memang tak bole lari. tapi itu perangai pelik dan gila aku.

selain tu. aku suka beli benda2 pelik. aku saja menghabiskan duit beli buku nota yang comel2. dan menjadi satu kelaziman kalau pergi ke festival CT akan singgah di KAISON. KAISON tu kira tempat shopping barang2 rumah. langsir yang comel. kotak2 yang comel mcm love ade tulisan. pen yang di hujungnya ade bentuk yang cute2. aku tak tahu perangai pelik aku mewarisi siapa. nak kata mama tak. abah pulak jauh sekali. jadi aku kira perangai aku semula jadi. hehe.  kalau pergi shopping mall aku lebih kepada menghala pada perabot dan mangkok pinggan. kalau pergi IKEA tak smpai petang tak sah. tak beli apa pun janji dapat menjamu mata. YES! aku memang suka.. pelikkan? takde sape pun nak teman perangai mcm tu. kalau beli takpela.. haha


ni sebahagian aje buku notanya. memang nampak membazir. tak semua pun tulis. tapi dah suka nak buat mcmane kan.


inilah pen yang comel tu. bukan mahal pun 90sen je. mcm2 corak ade. sbb tu aku suka. dan kelihatan sprti budak2. see tht pencilbox. hahaha... also kaison. 3hengget je. janji nmpak suweettt..


perhiasan ini aku beli di lovely lace, satu lagi tempat yang paling best dalam dunia.. aku tak tahu untuk apa aku beli. bukan satu kegunaan. tapi dia boleh buat mata ni jadi senang hati bila dapat beli dan letak kan ghumah. haha. yang pasti skrg rumah wangi. :)

banyak lagi benda2 lain yang lain dari pndangan korang kalau kenal aku. aku ni nmpak selekeh je. tapi bab2 hias rumah, bersih rumah, fashion.. semua orang tanya aku tau. hah. hebat la kau mimi. perasan sungguh.


tolong jangan pandang serong pada cik mimi. cik mimi manusia biasa je. apa yang kita suka kita buat asalkan tak bertentangan dengan agama kita. dan asalkan kita tak menyakiti org lain. mana ade orang pkai istilah rambut sama hitam hati lain2 dah skrg. rambut skrg ade hijau ade biru. ade merah.tauu :) takpelah saya mengaku memang saya ni lain.. but im not alien !

bye!

4 comments:

ma ❥ said...

itu tak pelik kita ada sifat yang sama... hehehe

Mizz N said...

Bagus bila jadi diri sendiri. Tak perlu nak ikut2 orang kan. Bab pegi kaison tu, kita serupa. Walau umur akak dah hampir bole masuk kilauan emas, hati sentiasa suka pada benda2 yg comel :-).

Wan Nursyamimi said...

waaaaa bestnya ade geng :D

Husein Husaini said...

haha.. kita pun ada sikit-sikit pelik tgok buku kecik-kecik tu.. memang tergugat iman bile tgok buku yg cute-cute tu...