Friday, January 28, 2011

AKU SENDIRI....

 

 
Dahulu..
ku lihat ramai teman-teman bersama riang gembira. bertepuk tampar, bermain  bersama, kemana sahaja bersama-sama, berkongsi suka & duka, tapi aku... duduk di suatu sudut keseorangan, tiada kecerian , tiada tangisan , tiada kesedihan, hanya aku.. aku sendiri....
Kini...
ku sudah punya teman, di sana & di sini merata-rata teman, kadangkala berjalan dengan yang ini, dan kadangkala berjalan dengan yang itu. mengikut hati, mengikut naluri demi untuk gembira, tapi.. kurasakan jiwa & hatiku masih kosong, seolah-olah tiada siapa di sisi, tiada teman menemani, hanya ada tangisan , hanya ada kekecewaan, 
hanya aku.. aku sendiri...
Nanti....
ku harap bebunga gembira singgah di hati menaburkan benihnya, pohon duka bertukar ceria, jiwa lara kembali ceria, moga dengan kehadiran benih gembira, diriku yang sering menjadi penghuni lubuk hati akan melupakan kedukaannya.. tiada lagi tangisan, tiada lagi kedukaan , bukan hanya ada aku, tapi ada semua & tak mungkin lagi.....  
AKU SENDIRI.....

sekiranya dapat ku undur waktu ingin sekali aku kembali ke masa lalu maniti waktu di zaman kecilku. ku rindukan semua itu. sekiranya dapat aku mengubah ketetapanNYA ingin sekali aku mengubah masa silamku. rahsia yang tersimpan membuatkan aku hilang dalam kehidupan. kesangsian demi kesangsian memenuhi pusat benakku. aku sangsi siapa diriku. kenapa aku di perlakukan begitu?? kehidupanku hampir musnah hanya kerana kesangsian diriku..
Sekiranya dapat aku menentukan segalanya ingin sekali aku menghidupkan masa depanku menceriakan diriku umpama amar terbang bebas di ruang angkasa. bebas kemana saja dengan keinginanyang kuat ku suarakan semua itu 
tapi... harapan tinggal impian seperti sang pungguk rindukan rembulan. menanti tanpa kepastian. moga-moga sinar kebahagian akan 
menyinari kehidupan di masa depan........

Syamimie

No comments: