Wednesday, January 26, 2011

PERJALANANKU TAK TERHENTI...


angin malam datang menerpa membuat aku teringat kembali kisah suka & duka antara aku & dia..
(perpisahan ini terjadi 8 tahun yang lalu)
bila sunyi dia ada di sisi tatkala gembira kita ketawa 
bila aku terkenangkan semula semua itu sungguh mengasyikkan. 
Tidak pernah aku terfikir perkara yang akan berlaku pada masa yang akan mendatang, 
yang penting dikala itu hanya dia yang aku inginkan. 
tanpa aku sedari kini kau tiada di sisi entah mengapa dengan tiba-tiba..
aku keliru persoalan yang bermain difikiran ku membuat aku hilang arah terawang-awang mencari kebenaran. hingga kini kau hanya menyepi bergembira & saling ketawa bersama teman-temanmu 
tanpa kau ingat pada diriku
tapi aku... 
hilang tanpa arah menunggu sinar yang akan datang mengembalikan semangat yang kian pudar.
kini... 
cuma satu yang aku inginkan, ketenangan jiwa & ketenteraman hati 
agar dapat ku gunakan nanti bagi menempuh liku-liku hidup ini yang kian mencabar pada masa kini. 
suatu hari nanti kuharap kau akan mengerti betapa aku menyayangi perhubungan yang pernah kita jalinkan.. bukan seperti yang kau mainkan...
hanya doa yang aku utuskan moga kau kan berbahagia
walau dimanapun kau berada...


~mengertilah sahabat.. sekali aku katakan kau sahabat. selamanya ia beerti buat aku...

walaupun kau tak pernah nak tahu tapi aku tetap nak cakap.. 
"aku rindu sangat kat kau najihah.. "

Syamimie

No comments: