Monday, January 10, 2011

---------> BILA KASIH KASIH BUKAN MILIKKU LAGI...

SALAM.........
kali ini aku hiasi cerita ku cerita Cinta..



Cinta..bukanlah mawar merah kerana cinta tidak seperti mawar merah yang berkembang indah dan mekar tetapi akhirnya layu terkulai dan berguguran.. Tapi.. Cinta seharusnya di simbolikkan sebagai karang laut yang semakin di mamah usia semakin kukuh dan menebal , sekalipun di landa ombak dan badai. Namun harus dimiliki CINTAnya bukan orangnya.. apalah memiliki seseorang jika kita tidak mampu memiliki cintanya... 
(kenyataan di atas pasti ramai yang mengetahuinya.)

Hari-hari yang berlalu terlalu payah untuk dilupakan. kenangan setiap kenangan adalah menjadi suatu milik yang abadi dan terselit sampai mati di sanubari. Cinta bukan mudah untuk dijadikan suatu karya dan ukiran atau lukisan andainya bertujuan menyatakan hasrat itu kepada sesiapapun. maka ianya terpendam jauh ke dalam lubuk jiwa sehinggalah terkadang-kala  mampu membuat rasa gelisah, resah, cemburu, kecewa & perasaan bagaikan bergelodak. Maka terjadilah berbagai keputusan memutuskan pergi daripada sengsara cinta & membunuh perasaan cinta untuk orang lain. adalah tidak mudah untuk bermain cinta kerana ianya seperti api dan bara. terlalu lama api itu digengam akan membakar tangan. terlalu lama api itu dibiarkan akan membakar diri.

Hangatnya membara dan bersedia membuat sebarang teka-teki yang gila-gila. Ianya diibaratkan sebatang jarum yang menusuk ke dalam hati. Jika dicabut, tetap tersa sakitnya walau sedikit. Jika dibiarkan pula sakitnya menyusuk perlahan-lahan. kalau ada jodoh dan adanya keikhlasan cinta yang bukan kerana nafsu, tuhan akan bersama hambanya...Tuhan akan menemukan kekasih yang sama-sama ingin menikmati kebahagian dalam percintaan.. Biarpun kekasih telah dimiliki org lain. Biarpun kekasih menjadi org lain.. 'Kalau kekasih itu milik kita' , kata takdir. Maka dialah yang telah dicipta untuk kita selamanya....

: Buat semua yang sudi melayari lembaran untuk kali ini.. 
"seringkali dan setiap kali ada yang membaca ruangan ku pasti ada yang bercerita.. 'jiwang btol minah ni', 'blog u x boleh tahan la'.. ' tengah di lamun cinta ke...' dan bermacam-macam lagi lah :) ingin membetulkan keadaan, aku nak bagitahu semua. buat saat dan ketika ini aku tidak bermadu kasih, CINTAN CUNTUN dgn sesiapa pun buat ... (klu ada yg sudi berteman akan datang akan aku ceritakan) hehehe... ouchhh! terlebih suda.. hehe..
luahan dan renungan ini utk kita semua dari hati naluriku. dan pasti yang bernama manusia itu mengerti akan ERti CinTa..  
pengajaran & pengalaman dari teman, keluarga, adalah menjadi inspirasi aku untuk menyempurnakan lembaran utk kali ini... "
jiwa,hati, perasaan ini tak siapa yang mengerti ;-)
(harap semua mengerti.. bukan shja yg jatuh cinta mampu menulis perihal berkasih)

 Syamimie
1:06am 10/1/11

No comments: