Tuesday, February 22, 2011

KEBAHAGIAN ITU...

salam utk semua..



dah hampir 12 hari aku tak bukak blog.. sibuk yang menghampir sungguh aku tak mampu tangani. aku memang rindu sangat nak bercoleteh di sini. rindu sangat-sangat.... : )
alhamdulillah. hari ini ada sedikit waktu berkesempatan utk berada di sini...
mood hari ni... hmmm... agak sedikit terganggu.. apa yang mengganggu??? aku sendiri tak pasti. tapi... lumrah kehidupan. x ada siapa pula yang ingin kan begini dan terjadinya begitu... betul tak? lantaklah aku pnya mood tu. insyaallah nanti akan baik2 saja.. hehe..

hmmm.. masih gundah hati ini.. ada ke yang sudi membantu?? maksud aku cukup sekadar sudi mendengar & mengerti...
tapi rasenya kat sini je aku mampu & berani meluahkan. tidak pada kawan, pada keluarga, pada bf?? uhhhh! jauh skali la tuu. haha... ya...! lebih baik disini..aku senang di sini, sesuailah dengan aku yang mmg sukakan kedamaian..... tak perlu heboh2 kalau kita dalam keadaan apapun. cukuplah sekadar disini.. tanpa melihat senyuman mereka. melihat dia. aku sememangnya lebih teruk dari pungguk.kan?  tp, mngkin lebih membahagiakan dari melihat kebahagia aku di ragut oleh mereka2 yang tak punya perasaan.. betulkah??

Lara yang bertamu dihati sudah cukup merapuhkan semangat di jiwa. pun begitu, sebagai seorang gadis mengakui terpaksa kuat dalam menempuh dugaan yang di beri.. aku percaya perjalanan hidup seorang manusia sememangnya sudah tersurat sejak azali lagi.. namun aku tidak tahu apa yang aku cari dalam hidup ini. semuanya terasa hambar & kosong belaka. sehingga ada saatnya aku seperti mahu berputus asa meneruskan perjalanan hidupku ini. entahlahh...

aku bukan cemburu jauh skali ada hasad dengki. tapi tak boleh ke skali kau mengerti tentang perasaan ini. kenapa setiap di titik yang terakhir itu kau sering merebut kebahagian itu bersama aku. sedangkan hanya aku yang bersusah payah sejak dari titik permulaan itu... senstif ke aku? atau hnya aku yang ikutkan perasaan? namun mengapa seringkali begitu?? tak perlu di bahaskan lagi.. tak mengapalah.. kebahagian itu bukan milik aku. dan untuk mententeram kan hati yang berbelah bagi,  aku sedari seketika.... 

"YA! SEBENARNYA KEBAHAGIAN ITU ADA. NAMUN SIAPA MENDAPATKANNYA DGN BEGITU MUDAH?" 

betul ke? mungkin tuhan sengaja menduga. aku yang harus kuat. kuat dalam keadaan apapun meskipun pada mata hati mereka aku jatuh. jatuh..... & takkan bangun lagi...
KEBAHAGIAN itu pasti milik aku. walaupun suatu hari nanti.... : ) 

hanya satu yang aku ingin ingatkanmu... :-

INGATLAH AKAN HATI YANG TERLUKA & AIRMATA YANG MEMBASAHI PIPI
 thts all...

Syamimie

No comments: