Thursday, February 10, 2011

Siapa Saya d'mata ANDA?

Assalamualaikum..... 

tgk gmbar ni..! ambik feel dulu sebelum dgr ini cerita...


kawan baik??? ya! bagi aku tak salah tafsiran bila tgk gambar tu.. mmg aku jua menggapnya begitu.. tapi.... itu dulu.....oh!! skrg ..........................tidakk lagi... dah tak boleh dekat2 sangat.. nnt di salah anggap!! lain kita anggap lain pula caranya.. penangan itu!! sangat tak masuk akal! kita anggap kawan. dia anggap kekasih. shitt!! Dammm...!! cukuplah bagiku teman pmpuan yang sedia ada skrg ni. yang lain aku anggap aja x bole percaya... 'sorry to say'! aku sangat fobia..

ape cerita u all?? emosi terganggu seketika utk entry kali ni.. tapi aku ttp nak share! aku ada banyak cerita ni.. tapi 2,3 hari yang lepas aku sangat malas untuk update ini belog!!  jangan terkejut & salah sangka dgn entry kali ni.. hanya untuk kita2 sahaja... 'sharing is caring' !! (yang penting skrang ni.. jangan salah sangka...) OK!

aku sangat tak faham dengan budaya anak2 muda skrang ni... (walaupun aku mmg seorang anak muda/mudi)
ape yang mereka cari aku tak pasti tapi.. kenapa aku pula yang harus menjadi mangsa....!!
MANGSA???? oh! terlalu dasyatt itu ayat... hahaha... skali lagi jangan salah sangka! 
BACA SAMPAI HABIS!! 
baru bole kasi komen... 


 KEJUTAN ELEKTRIK seketika bila diorg cop aku 'lesbian'..... 
astafirullah-halazim....kenapa jahat & tak sayang mulut sgttt!!!! 
tengok skali lagi gambar kat ats? ada gaya seorang LES?? atau pengoda sekaum ke? hadoii.. geli aku nak sebut...  takpe! hanya tuhan yang tahu... :)
ok, kita teruskan cerita mengarut2 ni ........ hahaha

pernah dengar ke ape itu LESBIAN?? perempuan suka perempuan?? atau ape saja yang berkaitan lah.... pernah??? Klu yang x pernah dengar tu, maaf la kalau aku cop kan korang sebagai seorg yang kuno ttg kehidupan sekeliling... 
JANGAN MARAH! 

gmbar contoh shja!!
body diorg mmg sama cam aku. tp aku tak mcm tuuu :(
kenali mereka! tergodakah???



jgn salah sangka. dia ini x suka lelaki OK. dia suke pmpuan... 
tak percya??kena percaya..
tak sangka kan...

sejak kebelakangan ini, aku sering dihimpit dugaan bertemu org2 seperti itu! sangat takut sebenarnya bila terkena batang hidung sendiri... dulu... aku hanya pernah dengar cerita kwn2 aku . almaklumlah... SMK CONVENT BUKIT NANAS. semua pelajar perempuan ya.... 
aku tak tahu dari sudut ape pandangan mereka terhadap aku... aku sendiri tak tahu... sedangkan aku bukanlah seorang yang cantik untuk di katogorikan seperti itu... aku rase aku ni kasar aja... meh la nak try cari gado.. kakaka... 
(abg saya,Amir Mirza slalu kalah, dgn sy ok) hahaha
aduhai.. lemah jantung.. kenapa mesti ada org2 seperti itu?? 
aku?? nak jatuh cinta dgn mereka2 itu????
OHHHH! PLEASE laaaa..
'buka mate besar2.. buta ke ape'
kenalilah hati nurani ini.. anda mungin akan jatuh hati pada empunya diri.. (pada kaum adam aje ayt ini kutujukan.. 
hahahaha 'ayat tak blh blahh kan..'haha.. (ketawa sampai guling2)..kikikikikikiki
ok..ape2 saja.. 

kesimpulannya... aku sangat takut dgn dunia skrg! lebih2 lagi aku kat bandar metropolitan ni. skali terpengaruh.. hancur lebur hidup.. nak buat baik pn salah. buat jahat lagi lahh..
apepun, utk teman2 ku.. berjaga2lah.. x salah kita memilih kawan bertujuan utk tdk menyesatkan kita. fikir dulu sebelum buat. pengalaman itu dah terjadi kpda aku buat kesekian kalinya....

tuhan, sygnya kita tak pernah bicara. namun aku tahu, engkau lebih mengetahui & dari situlah sudut hati berbicara. tak mengapalah...mane mungkin kita mampu menghalang mereka utk terus berprasangka, berbicara yg tidak2..... sedangkan hakikatnya jauh panggang dari api.. ape yang penting.. kita tak buat. ape nak takut! betol tak! tersenyumlah kembali... masih ada yang sayang~ 
amin-amin....  ^ _ *


 kehidupan ini sebenarnya yang saya inginkan... hidup normal...
lagii membahagiakan.... ngerti kamu????? :)

Syamimie


6 comments:

Mizz Lolly said...

mulut org mana bisa kita tutup .. biarlah org nak kata apa pun, berprasangka apa pun, asalkan kita yakin dan pasti apa yang kita buat tu adalah benerrr dan terbaik :)

Syamimie Haslee said...

thanks...mizz lolly...
itulah manusia mmg x pnh berhenti utk berbicra. biarlah... aku tidak menyalahkannya. aku cuma agk malu. namun..mcm mizz lolly cpk.. asl kita yakin & pasti,itu yg terbaik...
thanks ya...

Anonymous said...

yup mimie ... ingat perkara ni ... bukan mereka yg suap kita makan .. bukan mereka yg boleh bahagiakan idop kita... so abaikan ajerrr... TAPI ... kalau dah menyentuh maruah... WAJIB pertahankan :)

Syamimie Haslee said...

thanks..
bertuah saya kerana masih ada yang sudi memberi kata semangat.
ya! pertahan kerana MARUAH. bukan yg lain.. :)
thankss sudi visit my blog :))

Mizz Lolly said...

sama2 ... saya la anonymous tue ... hehehe ... saya pun masih belajar untuk jd lebih kuat dan tabah.

Syamimie Haslee said...

sorry :) hehe...
x prasaan....
erm. alhamdulillah. bila kita di uji mmh kita akan cuba utk jadi lbh kuat & tabah. insyaallah sama2 kita bangkit berkesamaan dlm doa.. :)