Friday, May 20, 2011

NUR KASIH : cerita penuh teladan & rasa cinta..

 ..:: assalamualaikum ::..

KINI DI PAWAGAM SAHAJA !!

: sana.. sini..
semua duk bercerita pasal nur kasih =) suka aku baca entry-entry diorg. macam-macam komen & pandangan.. tak nak lepaskan peluang. sama-sama baca entry aku pula ya =)

Alhamdulillah..akhirnya cerita ni ( NUR KASIH) dapat di tayangkan di pawagan. cerita yang di nanti-nanti. cerita yang di tunggu-tunggu... hari pertama di tayangkan di pawagan aku tak sempat nak tengok.. hujan muncurah-curah. lebat la sangat. memang tak dapat klua sbb kesihatan tak mengizinkan... sabarrr... 
tak kisahlah. hari ke dua pun aku dapat jugak tengok... sambutan yang sangat baik. tiket full.. nak tgk sgt terpaksa la duk bawah tempat tercorot cikit.. hee.. nevermine lahh.. =) janji dapat tengok.. 


NUR KASIH cerita untuk semua lapisan / golongan .. sesuai dan patut tengok sbb ceritanya penuh tauladan, keislaman & di selitkan dengan kisah cinta yang tidak berbelah bagi buat insan tercinta. sanggup berkorban apa saja ..
kasih syg, ketulusan, keikhlasan, kesetiaan, kebahagian
  semuanya digabungkan menjadi cerita yang sangat indah (tahniah buat kabhir bahtiar)... 
banyak aku baca tentang nur kasih dari blog2 mereka.. ada yang cakap best. ada yang cakap biase2 je. & ada jugak yg ckp x best! heran aku... siapa yang ckp x best tu. bagi aku.. ceritanya sangat bagus. kenalah dengan jiwa kot. mungkin pendapat lain2.. tapi bagus juga sbb mereka sudi meluangkan masa untuk menontonnya. 

siapa yang blum tengok aku syorkan awk semua pergi tengok ya. 
i think tak rugi pun.. kata-kata dia tu ada yang menusuk kalbu.. pemandangannya pun dah sejuk mata memandang.. 
sembahyang sekeluarga.. sopan. di situ ada kelembutan...
ketenangan itu lebih terasa lagi bila menusuk ruangan mata bila mereka di jordan (kawasan padang pasir) & pulang ke kampung ( sawah terbentang kehijauan).. 


tak perlu lagi nak cakap banyak.. just nak suruh korang pergi tengok sendiri. x kisahlah sampai meleleh2 air mata tu... biarkan saja. asalkan puas =)


"kita tak tahu apa yang ALLAH rancangkan untuk kita"


bahagianya menjadi ADAM & NUR.. pengikat kasih hingga ke akhir hayat.. 
berdoalah.. smoga bukan hanya pada cerita ia jadikan teladan. biarlah di alam realiti juga kita bertemu insan-insan seperti itu...
ya... NUR KASIH..

No comments: