Thursday, May 19, 2011

JIKA DIA ADA DI SISI


..:: assalamualaikum ::..


siapa tak suka bila ada yang memuji. lebih suka lagi bila dia buat kita bahagia. betol tak? tapi siapa aku pada dia? itu saja sebenarnya aku nak tau. & aku nak sangat jawapan itu. mencari & mencari. dari awal telah ku jangka. sememangnya & tak mungkin aku dapat jawapan itu.. tak mengapa lah.. aku cubaa lagi tersenyum =) sangat mustahil bagiku untuk memulakan sesuatu. namun keberadaannya sangat aku harapkan biarpun hanya seketika.. 


... lama tiada di pandangan maupun message yang selalu dia kirimkan..  tup.tup.. tanpa di duga dia datang lagi buat kesekian kalinya... tertanya-tanya aku.. mengapa awak datang..? datang sekadar untuk seketika & hanya tinggal kata-kata indah dan berlalu pergi lagi...


melesap jangkaanku... kali ini dia bertahan.. aku juga... antara kami tiada terikat apa-apa perasaan. langsung perihal soal hati tidak kami sentuh. bimbang salah satunya berlalu pergi. 'mungkin.' =)  yang kami lalui adalah hari-hari seperti biasa. dia membisu, aku terdiam. dia berhibur aku gembira. dia bertanya aku menjawab. dan begitulah seterusnya... pelik !! bila jiwanya seakan tidak sekata seperti hatinya. riaknya bagaikan serba tidak kena. aku pernah bertanya. mengapa? dia hanya menggelengkan kepala.. aku pula yang terfikir-fikir.... ishk.. dia memang selalu buat aku haru biru.... =)


dalam ketandusan berbicara. secara spontan dia membuka perihal ku.. sesuatu yg aku tak suka. tp... dia teruskan juga. tak apalah. aku sekadar mendengar.. apa pandangan matanya padaku ya?.. ishk.. malunya... aku tak suka. dia terlalu memuji. sedangkan aku biase2 aje.. heran bin ajaib...tak tahu pula setiap inci,sudut, gerak, naluri hati, maksud nama & lain2 , dia ambik tahu... dahsyat! haha..


sehari ke sehari...lain macam aku tengok dia.. butir bicaranya tak seperti selalu..ape yang mendorongnya untuk berbuat demikian aku tidak pasti.. aku hanya membisu. hanya melihat & tersenyum =) barangkali....pasti ada sesuatu yang baik di hatinya... seperti dia.. aku juga senang. senang dengan kehadirannya yang bukan cuma seketika. walaupun selepas ini dia pergi.... mungkin aku tidak akan gundah lagi sebab..................... dia pasti akan kembali lagi =) 

"jika dia ada di sisi.. indahnya.. dialah pendorong.. dia pandai memuji .. (bukan benda btol pun) tp cukup sekadar untuk menhiburkan. kalaulah dia ada di sisi sebagai pelengkap hidup... alangkah bahagianya.. tapi itu hanyalah sesuatu yang mustahil sbb........ "
kita continue lain kali...

jumpa lagi...


No comments: