Thursday, May 05, 2011

semua di luar dugaan..

...:: assalamualaikum::...


hnya sbgai hiasan
semoga semua berbahagia hendaknya... hanya itu aku harapkan dari kalian untuk aku menempuh hari2 mendatang dengan penuh keyakinan.. sungguh... hidup ini ada pasang surutnya.. macam roda jugak. kadang ia berputar kita di atas, kadang di bawah..... semua itu hanyalah di luar dugaan kita semua.

ketika dan saat ini aku berada di tmpat umum. pertama kali aku menulis blog ni di cybercafe! berbeza betol keadaan ni. kalau di rumah tu.... tenang yang amat.. smua rasanya nak d'luahkan.. tp aku akur pada keadaan.. lappy aku lagi2 buat hal... :( sedihkan.. hehe... tu nak pulak 5,6 ratus nak elokkan skrin. ishk.ishk.ishk.. :)
ok, xpe2.. yang tu tolak tepi. kalau nak pikir maslah mmg x pernah habis.. dan manusia takkan lari dari mslah. betol tak?? :) apepun...yang penting skrg aku dapat juga berbicara di sini. bezanya hanya keadaan tempat yang agak bising .. huu.. sabar jelah...

penatkan menanti sesuatu yang belum pasti ! aku sendiri tak pasti sampai bila. tapi itu aku biarkan lagi buat kesian kalinya.. erm.. sebelum ni aku mengharapkan sesuatu yang lebih baik... biarpun aku rasakan aku tidak mampu tapi sekurang2nya aku tetap bertahan. tp harini aku tak tahu apa pula yang terjadi... smuanya mmg di luar dugaan.. berdoa & berharap smoga smuanya kembali pasti...

esoknya aku berjalan tanpa henti untuk kembalikan kekuatan itu.. skali lagi di luar dugaan... :) kalau sebelumnya aku menangis, semalam aku terkilan, ttpi harini aku mampu jua bertahan.. biarpun hanya secebis senyuman aku mampu hulurkan...  kata2 ixa (teman baik) sentiasa aku pahatkan.. berdoa,bangkit & bertahanlah... (mungkin begitulah kata2 yang dia karangkan d'blognya suatu ketika dulu)..

kalau boleh hidup ini aku tau kejadian & akibatnya pasti dunia ini aku yang punya. namun hanya mampu berdiri di sini jua aku bersyukur sangat2.. senang crita LIFE IS SHORT , MAKE IT SWEET kan... hehe...

jumpa lagi... ;)

No comments: