Monday, May 16, 2011

STORY MORY pasal cikgu..

..:: assalamualaikum::..

16 mei.. hari guru laaa.. apa lagi... SELAMAT HARI GURU ya aku ucapkan buat semua guru... hari yang sgt best la buat semua cikgu2 di seluruh negara.. bagusnya ada hari mcm ni. sbb time ni la kita sgt nampak jasa2 cikgu tu di hargai... dia lah segala2nya sebelum kita berjaya... :) "senyum kalau stuju." hehe..

2008... itulah tahun terakhir bagi aku menjalani kehidupan sebagai seorang 'pelajar,student,anak murid... :) sangat bererti hidup ini bila ada yang memberi tunjuk ajar. 'dia' sanggup berkorban apa sahaja untuk menjadikan anak murid yang nakal,manja,cenggeng, aktif seperti aku ni berjaya dalam kehidupan. . . lebih bermakna lagi bila ada pula yang sudi menyanyangi selain keluarga..dialah cikgu terbaik bagi aku :) 

TADIKA KEMAS FIKRI,KEMAMAN,TRG.. 
di situlah bermulanya aku menginjakkan kaki untuk menegenali insan yang bernama cikgu.. dan di situ jugalah bermulanya aku belajar mengeja A B C.. masih lagi terbayang di ruangan mata ini ketika zaman kanak2 rebina dulu.. arghh.. indahnyaaa... & di tadika itu jugalah pertama kali aku pernah mendapat no.1 dlm kelas... mengatasi yang lain2nya. (cewah.. dgn mendabik dada.. bangga beb.hahaha...) juga.. masih mengingati 2 guru yang selalu sabar dlm keadaan apapun...  cikgu Yah & cikgu Dah.. sanjung kalian tiada tandingan.. love.

SEK.KEB.SERI GELIGA KEMAMAN,TRG
standart 1 - 4.. 
menjadi seorg yang agak garang di skola ini kerana start standart 2 aku dah mula di lantik menjadi seorang pengawas.. ( & di cop sebagai pengawas paling garang mungkin)  HAHAHA.. berbaju hijau muda. berkain hijau gelap. bertudung senada dgn baju. berkasut hitam. kecil molek orgnya... dah tentu mereka kenal..... :D haha.. thanks to SIR ROSLI kerana memberi kepercayaan untuk aku menggalas tanggungjawab yang sgt dahsyat.. :D hebat2... 
TEACHER NADIMAH.. berjilbat labuh, berjubah....seorg guru yang agak garang di SK SRI GLIGA.. nampak je dia smua lari lintang pukang. class smua diam je... hah. hebat teacher yang sorang ni. skali dia bidal dengan pembaris panjang...... fuhhh! patah wooo.... tak caya? tanya hafiz bin khalid. HAHA.. dia penah kena.. hehe.. tapi sgt best. teacher nadimah sgt baik dgn aku sehinggakan soalan exam dia suruh aku yg klipkan.. kira share la ngn aku soalan2 tu.. haha. x heran la... time aku darjah 3 aku slalu dpt A for BI kan. hahaha... syhhhh... diam! citer lama ok.. tu laaa.. baik dgn cikgu tak rugi tau.... cuba try! haha...
PN. NORA... guru BM paling best.. dah tua orgnya.. tapi dia mengajar sgt best... slalu dpt A la klu dia yang ajarkan.. & totally dlm class aku dpt A bila dia ajar.. kalau yg x dpt A tu aku rase mcm x pandai sgt la budak tu.. haha.. SORRY!..
PN.HAYATI... cun  bole tahan.. pakai sperk...garang jugak ni.. jarang bebenor aku dpt cikgu yang steady..haha.. cool gitu.. :) yang ni ngajor tarian & kior.. mmg slalu kena marah la dgn dia. hahaha..  aku tak mo masuk dia paksanya aku join class dia... last2 aku kena marah. haha.. tp dah pengawas mmg jadik cam gitu la.. kita x ley lawan cikgu psl kena bagi contoh yang baik plk untuk yg lain-lainnya... betol tak?:)
CIKGU HISYAM, first time aku dapat cikgu kelas lelaki time standart 4... dia ngajar math... aku bab kira2 ni mmg smua tau lembab ckit. & paling truk kot aku kena....... dia baling duster kat kepala.. balingan yang sgt hebat sbb aku tak smpat nak elak. tudung aku jadi senget berek tau. malu lagi. hahaha... cikgu hisyam.cikgu hisyam. rase mcm nak pancitkan tayar kete cikgu je tau time tu. tp sabar2..... haha... ape2pun last skali aku dpt buktikan jugak. final exm aku dpt 92% for math....'A'... haha... tu laaa.. balingan tu berkesan & kuatkan semangat aku... huhu.. ( pada sesiapa yng kena cm aku kena.. sbr je.. buktikan kat cikgu korang ley buat pnya...)

SEK.KEB CONVENT BUKIT NANAS 1,KL.
2tahun aku skola rendah di KL. dan pengalaman itu juga sangat best.. mcm2 jugak la aku lakukan. nakal ada. slow ada.. huh.. kalau nak citer mmg x hbs citer...
skola aku untuk darjah 5 & 6 ada dua class je. zamrud & delima. bagus sgt skola nih sbb dia x kira cerdik ke x brape cerdik ke smua campur... :) suka.suka.. tak nampak sgt la kan aku ni kurang cerdik sgt. haha.... cikgu pun smua OK... layannnn........ 
MISS LAW, MRS PUA,PN HERYANTI, PN ROSNAH, PN HARTINI, & ramai lagi lahh.........
thanks. cikgu smua sangat hebat. & sangat best..... 

SMK CONVENT BKT NANAS.
skola pertama & terakhir...
tapi aku tak lama sgt pun kat skola ni. kebanyakannya aku belajar kat rmh.& beberapa abad seketika itu mama yang jadi cikgu aku. ahaha.. oleh kerana kesihatan tak menentu aku belajar kat rmh jer.. tapi... yang bernama cikgu tetap cikgu...... mereka sanggup datang ke rumah untuk melawat aku & mengajar ada masanya... PN AISYAH.. cikgu yang paling aku gemari. slow.. lembut.. baik.. kata2 semangat slalu dia curahkan buat aku. tak lupa juga PN. SABIDARA.. MISS MA... & lain2.. thanks for all surport... :)
CBN sangat BEST!!!.... cikgu hebat. student hangat.... HUHU

thanks to all my school teacher's.................  THANKS for everything.....
aku sangat rindu untuk kembali ke alam persekolahan dulu... rindu sangat2..
 hanya ingatan & kenangan yang paling bermakna.....

siapalah kita tanpa CIKGU :)




No comments: