Tuesday, July 05, 2011

MAKAN KAT LUAR @ MAKAN KAT RUMAH

assalamualaikum =)

rindu tak dengan wajah ini?? hahaha.... rindu cakap rindu.. jangan nak malu-malu lahhh... layannn.....




abang saya sibuk kacau daun....


hai reader's... cerita xde kena mengena dengan gambar di atas. hee...
Erm.. 2,3 hari tak update. rase otak macam da beku .. huu.. penat sikit.. semua orang dalam rumah ni demam.. termasuk la mama tersayang :)  jadi keje rumah serba sikit & banyak aku yang terpaksa uruskan. tak apalah.. kalau aku tak buat sape plk nak buat.. :) kan.kan..  tahun dan bulan yang sangat kebal bagi aku. sebab aku sorang je tak demam and masih baik2 saja.. he. alhamdulillah..selagi masih sihat apa yang termampu aku akan uruskan..

ok... bckp psl mkn mstilah hari2 pun ada masalah.. kalau slalu makan luar memanglah boring kan. lebih - lebih lagi kalau yang tengah membujang tu.. kalau lelaki memang senang je kita suruh cari isteri. kan? =) he. kalau yang perempuan tu... sorry to say  
" ruginya jadi perempuan tak tahu masak " 
lalalala~ bajet macam lah aku pandai masak kan... wek.wek..haha.. tapi huh!! ..makan rumah pun kadang - kadang boring jugak. malasssss nak masakkk.. hee....

semenjak dua menjak ni memang aku slalu turun dapur...malas sebenarnya.. ishk..tak elok anak dara asyik cakap malas je kann.. huu. dengar dek mama maunya dia piat telinga aku.. haha.... tapi time mcm gini dah tak bole berkomproni... mama tak sihat... pndai ke tak pandai masak dah namanya perempuan aku terpaksa belajar. betul tak? huu..  time macam nilah juga skali skala aku tunjuk pro :P cewah... tapi stakat arini.. erm.. kira bole lah.. slagi tengkuk diorg masih boleh menelan apa yg aku masak kira boleh laaaa... tak la sedap mane tapi rase tu tetap ada.amin.amin.. pass la tu..

sedap tak sedap tu belakang kira... tapi kadang2 tu terfikir jugak. kebaikan makan luar & makan rumah...
- nak masak pun kena ikut mood. kalau time tak ok jangan nak suruh2 aku. hehe.. penat ooo... 
- lepas buat keje. kita la masak.. kita la jugak yang akan cuci pinggan mangkuk.. penat ooo...
- ada org suruh masak. tapi bila kita masakkk takde sape pun nak makan... lagiii penat ooo.....
membazirkannn.... ishk.ishk.. x suke. x suke..
makan luar yang besnya.... ada org masakkan... balik rumah dah kenyang & terus tdo jadi ular sawa.. haha.. & tak payah cuci pinggan... tak payah itu tak payah ini.... tapiiiiiiiiiiiiiiii..........
khasiatnya tu kurang. entah bersih. etahkan tidak. kata mama, makan luar skali skla oklah. jangan amalkan.. nanti dah kawin langsung tak tahu buat keje rumah. sendiri malu.... huu...

oklahh.. sendiri fikirlaa..kalau di beri pilihan memang nak makan umah. tapi saya tak nak masakkk.. hahaha... one word 'malas'.. huu... tp terpulanglah kat u all....nak makan rumah ke luar. kalau ada isteri tu elok la suruh dia masakkan.. sebab air tangan isteri tu x sama ngan org lain.  sama la jugak kalau ada ibu..masakan ibu tetap best. hehe.. 
'enjoy ur dinner'

sharing is caring

No comments: