Sunday, August 14, 2011

TAK TAHU MALU ! !

Assalamualaikum... =)

Salam 14Ramadhan.. pejam celik pejam celik... tup.tup esok dah nak masuk 15hari kita puasa.. syukur alhamdulillah kerana kita melaluinya dengan penuh keredhaan & kenikmatan... :) ada yang x puase?? jawapannya ya..... sebahagiannya pastilah kaum wanita.. (terkecuali) Ok.... yang tu kita tak usah nak bahaskan. dah tersuratnya ia begitu. bagaimana pulaaaa si kaum Adam yg tanpa rasa bersalah & segan silu meninggalkan puasa tanpa sebarang alasan?! tak tahu nak cakap apa! dengan tanpa rasa bersalah boleh beli nasi bungkus & makan kat dalam kete,lori,van atau sekutu dengannya. port yang selalu mereka pergi maybe taman tasik titiwangsa, tasik perdana oR whteva lahh. depan mata aku sendiri aku tgok mereka2 mkn tnpa rase bersalah! time tu jugak aku rase mcm nak ambik batang kayu nak hempokkk kepala dia! Sabar itu sebaruh dari iman. ape nak cakap lagiii.. kau buat kau tanggunglahhh kan... tak puasa! sembahyang jauh sekali. ape nak jadiii?! 100% reject lelaki yang mcm tu.... memalukan kaum Adam je. 

AKU? tak lah baik sangat. nak berceramah tak kena cara. nak jadi ustazah. jauh sekaliii.. bertudung pun tidak. tapi sekurang2nya aku ikhlas & tak hipokrit. ( mcm kwn aku ckp jugak,yaya).. kami mmg tak bertudung.. tapi kami tak hipokrit. OK! kami jugak tak hisap rokok, tak clubbing!! kami mmg free hair. kami bukak rambut je. tapi kami tak bukak yg lain2nya. aku bukan menyalahkan. aku cuma tak suka. aku x suka mereka yg pkai tudung tapi blakang buat perkara yg tak senonoh. memang aku sanjung kalian menutup aurat mengikut syariat islam di martabat paling tinggi. insyaallah suatu hari nanti, di bukakan hati aku juga nak pakai tudung ;) hehe.. yg tu kita cakap lain kali ya.. tapi mereka2 yang memakai tudung mengikut fashion atau takut mak bapak je itu memang tak elok! cara tu u olls akan pikir korang mampu lakukan ape saja...ssh nak ckp lah.. apepun, biarlah segala-galanya ikhlas dimata & di hati. aku bukan nak mengaibkan org. aku jst nak share kt korang. supaya kita dijauhi perkara2 mcm ni even aku tahu mmg rmai lagi kat luar sne yg melakukan perkara seperti ni..... aku malu tengok! sebab... mereka pakai tudunggg.....  kan ana raffali & suhaimi meor hassan dh pesannn. 
'boleh pandang2 jgn pgang2,duduk renggang'.... hehe.. :)



klip video contoh yang memalukan.. bagus soalan mereka. DAH KAHWIN KE BELUM?? & kalau u olls nak tahu kalau org dah kahwin caranya tak mcm ni.. caranya mcmane?? tggu la korang kawin... hehe
kalau ada yang tak berkenan ape2 yg aku cakap tu.. tak tunggu raya aku nak mintak maaf bnyak2 ya..jangan marah !! sebab semua tu kenyataan... aku bukan  nak ambik tahu hal org. aku jst mengingatkan diri aku sendiri jugak.. 

banyakcakap: aku tak baik sangat tp akan cuba untuk jadi yg terbaik :) 

No comments: