Monday, September 05, 2011

SELAMAT HARI RAYA

Assalamualaikum =)

post yang ke 100 |  raya ke 7 ..huhu

salam seribu kemanisan buat semua.. semoga masih dalam mood membahagiakan kerana sudah sedia maklum hari raya puasa selama satu bulan. wahh.. lama gila.. hee..
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN kepada yang siapa yang mengenali diri ini. even aku tahu aku tak pernah ada musuh namun itu bukan lah satu kepastian tidak ada manusia yang sakit hati dgn diri aku. kann... :) kiranya ada salah dan silap maupun aku pernah terlanjur kata aku mohon maaf dari hati .. sesungguhnya hari raya ini adalah hari mengeratkan silaturahim sesama insan :) wah.. semacam bermadah kata lah pulak kan.. nvm.. hari ini hari raya ke -7 & berbaliklah kita semua pada rutin harian. buat adik2 selamat bersekolah.. & selamat bekerja buat kita semua.. mmg terasa agak malas untuk memulakan kembali rutin itu .. tapi hari raya tetap berlalu dan bermohonlah moga hari mendatang kita jalani dgn penuh keikhlasan ya..

sudah sedia maklum setiap tahun aku balik raya di kuala terengganu. meriah tetap meriah.. kelainan kampung takkan sama dengan bandar..mmg bertuah pada siapa yg ada kg :) itu u olss patut tahu. hehe.. kata org raya tak lengkap tanpa family. yup.. thts true. tapi bagi aku tak beraya dengan abah sudah menjadi satu kebiasaan.. nak buat mcmane masa tak menginzinkan.. tak mo sedih2 lah raya ni.. pkai baju cantik2.. make up cantik2.. nak senyum puas2 lah pulak.. hee.. ape yang yang bertambah best makan di pgi raya.. every year (hari raya pertama) tokma akan buat nasi dagang.. mmg poweerrrr gila lahh.. :) apa lagi yg aku mkn? rendang.. nasi minyak, ketupat, lemang, .. adoi.. x terkira... minta2 lah ada naik badan walaupun cuma sekilo kan.. haha.. tapi hampehhh.... :P

ok! .. x pnh2 ni... First time dalam beraya kami sekeluarga mengenakan warna yang sedondon.. pilihannya seperti yg aku ceritakan pada post2 yg sudah.. 'royale blue'.. di awalnya agak runsing bg aku.. warna tak setaraf dgn kulit. hehe.. bermasalah lah ckit bila warna kulit agak gelap:D gelap ke? yeaaa.. mungkin sbb smua yg lain putih2.. :) whteva about it..ape2 ajelahh kan... janji hasilnyaaa mmg sangat menarik. huhu.. tak kenal maka tak cinta. tak cuba mane nak tahu. betol tak.. huhu.. let's see this...

ini rumah mak tok :) thnx & credit to azphoto ...

rumah tokma :) 
mama pinjam suami.. kikikiki.. tengah tu pak spupu aku.. pok alang.. hehe.. kebetulan dlm sejarah mcm berjanji pulak kami pkai baju colour sama. haha.. dear wife jangan jeles ya. haha. 

this is my lovely sibling & cousin :)
..fifi,sueha,amir,izzati,mimi..

hensome boy kat tengah tu also my cousin..


itu saja buat hari ini.... hari raya pertama takkan sama dengan hari yang lain2.. buat aku! jawapan ya! sangat membahagiakan buat saat dan ketika itu.. huhu.. apamacam? ok tak baju yg aku pkai tu.. thank you so much to amir mirza (my brother) dia yang sponsor baju this year.. huhu... 
Akhir kata: SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA.. MAAF ZAHIR BATIN..
insyaallah, 24hb sept 2011 kalau jadi ada open house kt rumah kami di KL. datang lah ramai2...

banyakcakap: nak tgk gambar bnyak lagi.. pgi kat my fb yaa... :) syamimie haslee..

2 comments:

idasm said...

Salam mimie, x sangka jumpa kat blog.. Hehe.. Ingat tak ? Apa2 pun, selamat hari raya. Baju cantik. Orgnya pun cantik. Lama x nampak fifi. Kim salam kt mak yea..

Wan Nursyamimi said...

salam... hehe.. ingt laa :) x sangka plk akak jmpe blog mimi... SELAMAT HARI RAYA to u too kak ida,,
thanx. fifi ada je. hee..
olrite. insyaallah :)