Saturday, December 24, 2011

MAINAN PERASAAN JE (biasa lah malam2 buta ni)


Assalamualaikum =)

tak tidur lagi?? ishk sama lah kita. hehe.. nak buat mcmane. biaselah.. esok tak keje kan.. kita layan la diri sendiri.. kann.. kalau yg ada gf/bf tu bergayut lah u olls smpai esk pagi ya.. :) 

erm.. harus ke bermuram durja bila hati sedang gelisah? gelisah ttg ape?? lahhh... x pyh lah ckp kt sini. biarlah ianya hanya di dalam hti.. 
aku selalu kalah. kalah dengan dia. kalah ttg apa aku tidak pasti. yg pasti mainan perasaan selalu begitu.. menghantui & mengganggu je ruangan fikiran ni.. lemah btol lah aku ni kan.. lemah dgn emosi yg terlalu ikutkan perasaan..
bosan sebenarnya bila hari2 berhadapan dgn org di sekeliling yg terlalu prajudis. bersifat seakan-akan aku tidak pernah wujud.. btol ke? hmmm... masing2 ada pandangan sendiri.. siapalah aku ni nak di bandingkan dgn dia.. :) harus sedar kenyataan & hakikat tuu...

mcmane aku nak luahkan perasaan ni.. sedikit tertekan bila apa yg di hajati tidak pernah di turuti.. hilang mood bila sama-sama saling melengkapi.. arghhhh.. rumitnya keadaan.kan :) 

takpelah. dah pagi buta pun. nak merepet pun biarlah pada yg sudi.. 

Hidup ini terlalu singkat untuk berehat-rehat dan bermalas-malasan.
Hidup ini juga terlalu pendek untuk bersedih dan bermuram durja.
Malanglah bagi manusia yang tidak memanfaatkan hidupnya ke tahap maksimum.
 Begitu yang bisa aku simpulkan berdasarkan pengalaman 20 tahun hidup di dunia yang fana ini. Tidak hanya itu, malah aku menyaksikan ramai orang di sekeliling aku yang tidak menemukan bahagia, tidak juga berjumpa ketenangan, jauh sekali kebahagiaan.

Padahal, mereka memiliki harta yang banyak, kedudukan yang tidak kalah hebatnya, otak yang tak tertanding pintarnya. Mereka punya segala-gala. Tetapi jauh di dalam sana, jiwa mereka kosong.
Namun begitu, bukanlah minat aku untuk berbicara tentang orang lain. aku memang suka melihat dan memerhati tingkah laku manusia, tetapi tidak bermakna aku tidak mencermin diri sendiri.
Jujurnya, aku juga pernah seperti mereka. aku  pernah merasakan seolah-olah bahagia dan damai itu tidak hadir dalam hidup aku walhal aku boleh dikatakan berada dalam comfort zone.
aku mungkin bukan berasal daripada keluarga yang kaya-raya, berkedudukan atau terhormat, tetapi sekurang-kurangnya, aku tak pernah kebulur, aku sentiasa punya wang yang cukup untuk menyara diri sendiri, aku punya tempat berteduh yang amat selesa.

Dipendekkan cerita, dunia aku miliki, tetapi aku tidak pernah merasai kebahagiaan yang hakiki.
Lalu aku berkelana di bumi tercinta ini, mencari makna diri. Mencari jawapan kepada persoalan hidup yang rutin.
Mungkin aku bangga dan berbunga-bunga seketika, kemudian semuanya kembali normal dan aku meneruskan hidup lagi.................... (lama..)
mls nak cakap lagi. ckup lah aku katakan. hidup harus di teruskan walau apa jua ceritanya...

Hidup ini hanyalah seperti sebuah ladang tempat kita menanam benih amalan, agar hasilnya nanti dapat kita tuai buat bukti diri patuh ajaran Tuhan! Wallahualam.
Di luar sana, ada yang tak cukup makan, tapi, ramai yang cukup makan pun tak reti-reti nak cukupkan solat lima waktu!

mood arini makannnnn je... mngkin mcm nilah org ssh ati.. hehe.. pelik kan!
   
Syamimiehaslee


No comments: