Thursday, January 19, 2012

Citer Balik TERENGGANU aritu..

beberapa hari tak hudpate blog! miss u so much l a h. rmai yg tanya nape lama tak hupdate & buat apa balik terengganu. sibuk je la nak tau.. jawapan yang menggemparkan. aku ckp balik kg sbb bertunang! terus semua diam.. haha.. (ishkk... nak bergurau senda ckit x ley) semua dah tangkap serious. a p e l a h  u o l l ' s  n i e..
 penat tak habis lagi start balik dari kg aritu ..  tak dpt nak d'gambarkan. rasa macam pikul batu dari KT ke KL. huh! hambikkk..... smpai mcm tu skali. :P ya.. mmg penat! sumpah serik aku naik bas Sani 2 tingkat... sakit seluruh anggota badan aku! sakit ati  

beberapa hari kat sana..... jauh betul suasana kat sini ngan sana. memang la kg ngan bandor tak sama. tapiii... cuaca kat sana agak menarik kali ni.... apa taknya.. mendung hujan mendung hujan... dan yg paling best tidur sambil dengar air hujan jatuh kat atap 'zink'. 'ting..ting..tap..tap...' betapa syoknya & comfirm kat KL jarang jarang je kita dpt suasana mcm tu.. tak tersentuh dek jari jemari menyentuh air. betapa dinginnya meresap ke setiap urat saraf sampai la ke tulang sum-sum..... hehehe.. panjang lebar aku jelaskan untuk pengetahuan u olls. sedar tak sedar first time aku balik kg mandi pukul 3ptg! sape nak gelak jgn tahan. sape nak kutuk silakan! haha..jgn tutup idung. tak busyukk pun..  keadaan lebih parah bila ada geng. 'spupu aku lahh' yg turut sekongkol utk tidak menyentuh air pada pagi tu .. haih.. sejuk la wehhh.. (first time aku dpt rse cuaca terengganu mcm tu..biasenya panas terikk bukan main) tulah.. rahmat skali skale menumpah di sebelah pantai timur :)

hari kedua kat sana. spupu blanja mkn ikan bakar. sedap la jugak. walaupun tak sesedap ikan bakar muara,port klang or tanjung lumpur,kuantan.. org blanja kita makan jela kenyang-kenyang.. S E D A P jugak bila makan time hujan & perut lapa..


thanks to MR HERY :) lain kali nak lagi. hihihi..

balik kesana dgn pengakutan awam. memang agak tergendala utk agenda seterusnya.  aku ni perangai selalu meyusahkan diri sendiri. kereta org aku tak berani nak pinjam walaupun spupu punya.. satu hal yg spontan lekat kat kepala otak aku ni. aku keluar dari rumah nenek & menuju ke perhentian bas. mungkin lebih mudah barangkali.. tunggu punya tunggu. betapa aku bersyukur dgn kehidupan aku d'KL ni yg serba serbi ada. hampir 45min aku menunggu. akhirnya bas baru muncul. itulah tahap kesabaran yg aku peroleh bila keadaan memaksa utk berbuat demikian. tak pernah rasa susah. sesekali berkeadaan begitu mungkin kita boleh berfikir bila kita berkeadaan ssh masih ada lgi org yang susah dari kita. bayangkan naik bas sampai berjam-jam menunggu.. padahal bandar dgn rumah aku tak la jauh mana.. haih. nak kata serik tak la serik. sbb basnya agak menarik perhatian bagi sape2 je yg memandang..


aku naik bas ni laa.. comelkan. hehe.. kat kg u olls mana ada. ni.. kg i punya je. hehe.. unik sungguh kan. aku ketuk la dia pun bahagian luar tu. ingtkan kayu tiruan  lukisan. upenya kayu betul.. :)

one more thing.. kalau balik terengganu tak mkn nasi dagang mmg la tak sah.

kalau u olls pgi terengganu. nak mkn nasi dagang.jgn sebarangan je mkn. sbb belum tentu sedap tau. aku syorkan pergi kat chendering cari "mak ngah nasi dagang". tu tok sedare aku. comfirm sedap! hehe.. ceh. promote ;)

 geng aku time balik kg..  (spupu aku lerrr)

puas ati aku balik kali ni.. semua aku dapat makan. huhu................
kaylah... nanti aku citer lagi laa...... .... .....

banyakcakap: aku tak pernah makan nasi kerabu! hajat d'hati nak try kt tgnu aritu. tp kdai x bukak lah plk.

No comments: