Tuesday, February 28, 2012

HOSPITAL MEMANG BAU MCM TU KE?

Salam everyone!



harini (27feb) makcik masuk hosp.. terkejutlah jugak dengar berita yang tak menyenangkan tu. Bimbang sebenarnya. takut ape2 berlaku... makcik udah ler sorang2 time kena tu... sakit darah tinggi pulak tu... & mase kena dia siap keluar darah kat gusi & mulut. tak dpt bayangkan & menakutkan lagi bila dia cakap tak rase sakit or ape2lah. haih.. bahaya btol lah...
tak sabar tunggu waktu melawat... tau2 jelah HKL memang payah cikit... nak lepaskan org masuk tu bukan main banyak tanya warden yg garang tu..! haih.. HKL... ssh nak cakap...

time aku pergi kebetulan warga hosp baru habis makan. elergic sungguh dengan bau yang menusuk hidung ! korang mcm tu x? :D aku aje kot yg cerewet! time tu rse mcm nak buang je hidung. biar takde deria bau langsung... (smpai mcm tu skali ke minah oi) yea!
berbekalkan sehelai tisu & 2 titis perfume aku letakkan kat tisu aku pun masuk ke ward 24!.. itulah cara paling slamat supaya aku boleh lama di situ. bukan tak sudi. tapi aku sungguh tak selesa dgn manusia yg penuh.. full gile HKL lif no.2 di tingkat 5. terdetik jugak di hati, mcm nilah aku nak kaya. nak duduk tmpt best2 kalau nak beranak esok2.. haha..... (ishk ke situ plk minah ni)... he..k,k bukan beranak.. tapi kalau sakit esok2. takdelah berpusu2 mcm tu.. :) hanya terdetik sahaja.. tapi tak semua mereka yang di sana bernasib baik. sape yg taknak keselesaankan.. tapi tulah. kalau sebut kerajaan atau yang tak berbayar tu mmg layanan tak berpuas hati langsung.. kadangkala shja yg elok itu di utamakan..

aku bukan tak pernah sakit. malah lebih dari tu aku pernah melayari keperitan..... tak usah nak cakaplah, yang paling dahsyat adalah bila aku kena bedah. di mana?? ya! di HKL juga.. tak semualah yg buruk itu di pertikaikan... aku preferkan. ward 1st class HKL juga ok & rse mcm dekat Ampang Putri jugak.. makan pun boleh pilih & best. (tapi aku tak mkn pun. he.)

esok... aku berkira-kira utk pindahkan makcik ke ward 1st class or 2nd class kalau masih kosong. kesian. org tua dia tak tau ape2.. kat mane org hantar kat situlah dia d'rawat. & perbincangan itu di persetujui oleh anak makcik sendiri.. betul kata mama.. duduk hosp bukan lagi baik. lagi sakit ade kalau suasana tidak menyenangkan. mcm aku kat sne lah tdi. duduk 2 jam aku rse mcm lama sgt dah rase. pening semacam jer. mulalah nak wek.wek.. hehe..

nak tutup hidung sgt?!kannn... pakai cam gini pun ok. purdah trus haha...

 (takdir tuhan mengetahui segalanya. sebab tu aku tak boleh jadi nurse haih jauh menyimpang lagi doctor) :D tapi tapi. dapat wife nurse or husband doctor tak apa.. sah2 kebajikan time kita sakit terjaga. tu yg penting.. :) kan...

oklah whteva.. yg lebih penting skrg ni sama2 kita doakan ya agar makcik cepat sembuh.. :) 
tq all..

till then. nite people.

No comments: