Thursday, April 12, 2012

Tuhan pernah Berbisik

Assalamualaikum..

harini aku holiday lagi... muka aku tak brapa nak baik. lalu lebih senang aku rasa berehat secukupnya.. kan :) takpelah.. duit boleh di cari. bila masa kita dalam keadaan baik kita boleh teruskan apa yang kita inginkan.. betol tak? keadaan sepatutnya aku berada di rumat tapi aku keluar jugak.. aku tak betah di rumah kerana aku rasa tak semestinya sakit kita mesti duduk terperak kat dalam rumah. lalu aku planning sorang diri just untuk bermalas-malas di starbuck sambil tengok org lalu lalang. jeling menjeling. seronok :) hehe..

sambil tgk org, sambil mengata. tak baik sungguh. ishk... itu yang terjadi pada remaja yang berada di sebelah ku. then mereka akan ketawa kuat2. mcm hantu aje aku tgk. anak gadis ke mcm tu? aku kira tidak sopan bila perbuatan mereka dilihat mata2 sumbang...
sejurus itu ada pasangan yang baru melintasi kami... jujur aku katakan mereka tidak sepadan....
tapi..... menilai dari luran bukan sesuatu yang adil bagi mereka... lihat dari dasar hati... mungkin salah satunya mereka mempunya hati yang baik.... cukuplah berkata... mereka nampak sangat bahagia.....

ada yang berkata begini.. ada yang berkata begitu. sememangnya telah tertulis.. sebenarnya kita tidak sempurna seperti  kita cerminkan muka kita tiap2 hari. im sure u all everyday akan tengok cermin.. aku pun tidak terkecuali.. pandanglah dengan mata hati.... 

tersedar dari mimpi..... aku juga tidak sempurna.. pernah juga dulu sukaaaaa sangat mengata org.. (mimi ooo mimi ) hehe... sehinggalah suatu saat aku mengakui semua itu akan berbalik pada kita suatu hari nanti. betul tak betul aku tak pasti.. tapi janji allah kita tak pernah nak tahu.....

dan tuhan pernah berbisik....
"ketika aku kirimkan seseorang  padamu, aku tidak memberikan seseorang yang sempurna. Aku mempertemukan mu dengannya sehingga kalian dapat saling berbagi dan bertumbuh bersama. begitu juga jika kamu memiliki seseorang , terimalah seadanya yang membawa kebaikan kepada dirimu, menyayangimu, mengasihimu engan tulus & sepenuh hati, mengapa kamu harus berlengah & mencuba membandingkannya dengan yang lain?
Ingat... jangan pernah mengejar kesempurnaan , kerana kelak kamu akan kehilangan yang terbaik yang sudah kamu raih & kamu akan menyesal....."

tersenyum selepas ini? yaaa.... senyumlah.... ada baiknya kita bersyukur dengan apa yang kita ada...
jangan cuba mengkritik org lain..... satu jari kita menuding pada org. 4 jari lagi adalah menuju ke arah kita.. remember that!.... peringatan kpda diriku sendiri jua.... :)

 freshnya muke aku duluuuu..

oklah... nak pusing jusco jap.. lenguh aku duk sini sorang2... :)
tata..

thanks for reading :)

No comments: