Tuesday, April 10, 2012

KOREAN LOOK...

Assalamualaikum :)

tenang  bersendirian sambil tgk muka kat cermin.. itulah yg terjadi sejak dari tadi... stress sebenarnya..
mood for today adalah 'muke mcm kena tumbuk , 1week duk rumah, cuti tanpa gaji' :) boleh? :P boleh tak boleh........ kena hadap jugaklah....

pusing kiri pusing kanan.. golek2 mcm dugong jekan.. haha.. dah beberapa hari tak update.. rindu. kan kan.. setiap kali masuk ke www.story-mimi.blogspot.com, mmg tak sah kalau tak mengikuti perkembangan www.honeykoyuki.blogspot.com skali :) dah menjadi kemestian... seronok sebenarnya... sbb ada je yang menarik utk dibaca.. kalau tak percaya. sila klik di web itu ya :) enjoy reading.

K.O.N.I.C.H.I.W.A..
memang enjoylah sangat bila buka2 jerrr 'korea' jadi santapan mata... OMG! fatin liyana pergi sana... selonoknyaaaaaaaaaaaa..... :) takpelah tgk gambar fatin pun dah happy. tau.tau.. heeee...
ckp psl korea terlintas di fikiran melihat awek2 yg cun :) mana tak cun n cute. diorg sanggup berbelanja puluhan ribu semata2 nak lawaaaa... purata paling tinggi kot dalam dunia bab2 cantik ni psl negara diorg..... haih....nak cantik jugakkk :(

olololo... tomeynya fatin liyana....

erm.. tak perlu ber'obsesi' bila perihal cantik menjadi isu. cukuplah bagiku muka nampak licin & segar tanpa sebarang acne. kann.. memadai aku katakan aku just nak muka bebas dari jerawat!. perlu ke jadi isu? yes! sebab dah lama soal ini di bangkitkan.. haha.. (mcm dalam parlimen pulak) :P haha... bangkit membangkit... ishk.. apa-apa jelah.. 

..........

aku mengadap cermin bukan apa sgt dri tdi. actly aku baru lps pergi spa. facial treatment punya pasal.. redha jelah tgk muka kat cermin.. mula2 alergic biase tu aku tak lah kisah sgt! tapi...... dah start picit2 buang black head bagai mmg aku rse stress sgt. ya allahhhh... aku mohon lps ni muka aku akan ok mcm 7tahun yg lalu. amin.amin :) dah lama sabar bab2 muka ni. sbb tu cakap pasal korea ni jadi semangat tu lebih. sebab apa???? sebab nak cantik lah. he..

mcm kena pukau pulak bila 'jemari spa' suh aku beli product dia. mula2 taklah terlampau mengikut kata. tapiii.. takut papehal jadi lepas buat facial, melayang jugaklah duit aku RM128. (for cream only)
dia menjanjikan 2minggu untuk membaik pulih muka aku yg dah dikerjakannya...... wait & see k..

dan start daripada skrg aku akan cuba ... terutama jaga pemakanan. mungkin sbb before dis lantak lah hape pun org hadapkan aku makan. tapi tak boleh dah lepas melayang duit aku buat treatment tu tadi..... kalau tak jadi tak tahu. dah jadi baru tahu. kan kan..  aku mestiii.........
-Say NO to makanan berminyak
-Say NO to kekacang
-Say NO to pedas-pedas
-Say NO duduk tengah panas
dan lain-lain yg berkaintan. NO! NO! NO! (mimi jangan degil sangatttttttt) dengar kata sikitttttt... hehe

woih... nsb takde bfkan. kalau ada bf comfirm kena tinggal sbb tak lawa dah. lainlah kekasih hati terima apa adanya. tapi kan kan.... satu dlm sejuta jelah kot yg mcm tu. kan.kan :)
erm............. tgklah nnti mimi with 'korean look'... HEHE... (adoi berangannya......)

"hope xde lagi suara2 sumbang yang mengutuk.. eeee... budak tuu.. eee budak ni".... pendam jelah. telan jelah dgn kata2 mereka... :) takpe allah akan ubatinya nnti... amin..

gambar 'syamimi' akan di upload setelah wajah kembali pulih ya :) jeng jeng jeng..


thanks for reading

No comments: