Monday, July 16, 2012

PERKAHWINAN PENUH KEIKHLASAN

Assalamualaikum...

happy monday :) eh happy ke? haha.. biasanya masuk hari isnin mesti letak status kat BBM malas lah. itulah inilah. macam2... sama lah tu aku pun tak ketinggalan. haha.. why meh monday very very lazy day to start our working?... huuu....

nak buat satu benda pun malas.. walaupun kita tahu malas tu tersangatlah tidak bagus untuk kita semua. so wake up and say : YEAH! Monday is the best day for ever.. lalalala~ whateva...

back to topic...
Perkahwinan merupakan fitrah semulajadi yang Allah anugerahkan dalam diri setiap lelaki mahupun perempuan.
Kecenderungan berpasangan ini telah terbukti di sebalik imbauan sejarah penciptaan Hawa.
Ketika nabi Adam tinggal di Syurga, baginda melihat semua makhluk lain berpasangan sedangkan baginda keseorangan.
Lantas, Allah yang Maha Mengetahui isi hati Adam menciptakan Hawa sebagai penghibur dan teman Adam sebagaimana firman Allah yang bermaksud "Dialah yang menciptakan kamu daripada diri yang satu dan daripadanya Dia menciptakan isteri agar kamu merasa senang kepadanya."

Perkahwinan penuh keikhlasan..
bestkan dengar... apatah lagi kalau kita sendiri melalui saat nan indah itu... (haih. lambat lagi. lambat lagi.) hehe... tapi tulah tak payah lagi cakap pasal aku... aku nak citer psl org di pandangan mata aku jer ni.. kebelakangan ni mmg ramai org kahwin... alhamdulillah... membina masjid itu adalah satu ibadah.. pahalanya kita tak nampak dek mata kasar. tapi kita tahu allah meredhai sesuatu selepas keikhlasan...

selepas mengodek2 blog irine. ternyata dia memberi impak yg sgt baik kepada pembacanya.. :) 2 minggu yang lalu dia selamat berkahwin dgn jejaka idamannya. hehe.. :) amin2.. smoga kalian berbahagia...

nak cakap pasal mereka.. mereka mmg bagai pinang di belah dua.... :) pasangan yg sgt ideal selepas irma hasmie & redza :) eh eh.. yake? iyea.....
apa yang membuatkan aku menilainya dgn begitu teruja , kerana keiklasan itu amat terpancar dengan kata-kata.. begitu juga dengan irma hasmie dan suami... namapk sangat keikhlasan tu.. mcmane nak ckp ya.... yang pasti mmg sgt menarik... haih mmg menarik perhatian... haha...

banyak org kahwin tapi aku ni ssh ckit nak komen.. tapi 2 psg yang aku kaitkan dlm belogs aku ni mmg agak banyak aku nak komen. hahaha... komen sbb mereka nampak sgt perfect dan saling melengkapi. eh ko ade?? :P wekk... ( aku memang takde)
jangan main2 beb... nampak tau bila korang duk atas pelamin tu. seri dia lain mcm.... tak percaya tggu ar turn korang.. klu korang x kawin lagi la.... :P
biarlah segala-galanya bermula dengan keihlasan dan keredhaan....


sama cantik sama padan... sweet kan... selamat pengantin baru buat kalian.. rasanya tak terlewat... sbb masing2 masih darah manis.. :) happy honeymoon.. hikhik.. :)

Janganlah gelanggang perkahwinan hanya satu platform atau pentas untuk bersandiwara atau bercengkerama tanpa dihiasi dengan keilmuan dan amalan yang berterusan.
Perkahwinan bukan hanya satu testing ground tetapi ia adalah realiti yang perlu ditempuhi dengan kearifan, kesabaran dan kejituan Iman.
keikhlasan itu akan terpancar saat di ijab kabul kan.....

selamat berkahwin dalam erti sebenar iaitu keikhlasan... :)
*jangan meluat dengar aku ckp pasal kahwin. aku caring ths why aku share. hehe... (untuk kita-kita jer) wink..

till then.

No comments: