Tuesday, March 04, 2014

KUALA SELANGOR

Assalamualaikum

HAPPY MARCHEYY maknanya selamat datang MARCH ke dalam diriku. selalu march jadi yg teristimewa gittuww.. adalah tu yg istimewa hehe

sesekali baru nampak muka. sesekali baru terasa nak menjenguk. kalau cakap takde masa nanti prof cakap kita ni tak bijak kalau cakap slalu takde masa sebab kita yang kena uruskan supaya masa tu ada dan dapat di bahagi bahagikan. betul jugakkan? masa takkan kebelakang tapi selalu aje ke depan.. change ur mind mimi. belajarlah menguruskan masa dengan baik. :)

ok back to topic. dah dua kali weekend baru arini ade masa nak update ! terima kasih untuk hari ini.
22/03/2014  2week ago. takde plan pun. tapi bila takde plan memang slalu menjadi je nak pergi mana2. KUALA SELANGOR. bukan lah asing name tu bagi aku. tapi aku tak pernah pergi pun. lagilah masuk kg kg ni kan. takde member pun nak pergi. tapi kali ni, thanks to shidee kawan abg aku. dialah yang bawak kami bjln smpai ke sinun. kg. teluk penyamun. fuh jauh jugaklah. tapi agak seronok. seriously betol2 rase kg. kg aku pun tak rasa camtu sbb rumah dia dalam pokok kelapa sawit. mesti syahdu jelah bila nak tidur malam tu kan .. sejukkk.. fuih fuih... eh eh tapikan tapi takut jugak lah sebab ade "ketet".. (sory kalau salah eja) ketet tu ape? hahaha.. first2 dengar aku pun huru hara. apa kebendanya tu kan.. upenya ketet means monkey u olss. monyet nyet nyet :) agaknya bahasa jawa kot ketee tu.. haih entahlah tapi kena blajar. nanti buatnya si monyet tu kejor2 kita tak tahu bila org sebut "ketet".. satu pembelajaran baru. pls save in ur mind :)

2 perkara yang paling famous kalau dtg selangor adalah kena pergi bukit melawati bg mkn monyet and sebelah malam pergi tgk kunang2 kt kg. kuantan. yes! dengar pn mcm best. tapi semua xtvt tu aku tak pergi.. cissss... ruginya! masa tak mengizinkan. maybe nxt time kita melawat sane lagi hehe. pergi dengan org kena ikut time. lagi pun mama pn ikut skali. mesti dia tak sukalah pergi tmpt cmtu. kalau shopping yes bole ajak dia haha

satu hari bjln mmg tak ckup kalau pergi mana2..bagi aku la :) sbb aku cpt penat nampak je badan anoreksia. tapi bila penat mengalah org yang berbadan besar.. lagilah terhimpit sbb naik kereta kecik yg lain plk body besar2. kesian aku... lastly kami ke pantai. pntai apa aku tak ingt, tapi area2 situ jugaklah. walaupun tak macam kg aku pantai dia. tapi kat sini pn boleh tahan lah bestnya. penuh aje org. mungkin sebab hari sabtu and rmai ade org jual2 tepi jln mcm pasar malam. seronok. aku kan suka pantai. so aku tak kisah pntainya mcmane janji ade laut ade pasir. dan namanya pntai. memang menjadi ah . apa yg di beli di sana pun di luar dugaan aku. mama siap beli sotong ikan ketam kerang... fuh fresh lagi. baru lah sedap makan kan. kat kl ni smpai2 je smua da layu. tapi bersyukur jelah dari takde langsungkan. yes kuala selangor best jugaklah. orgnya pun baik2 alhamdulillah.. :)









thanks shidee for the best weekwnd. satu pengalaman yg baru. yang penting aku dah kenal la selangor tu. cuma satu tempat aku teringin nak pergi skinchan. ade sawah padi kan. tu yg teringin. kena cari kawan dulu duk area2 sawah padi baru dpt tau mcmane rase. tp comfirm best lah kan. maybe one day. 

oh lupe plak. kami merasa jugaklah ikan bakar katt sne. tapi sorry tak suka sangat sebab ikan bakar kat kuantan lagi best hehe. 


thanks for reading !


No comments: