Saturday, September 27, 2014

JANGAN TANYA ORG


hai assalamualaikum.. saya tengah bosan jadi saya rajin update ! haritu ada kawan bertanya. dia dapat boyfriend baru. mungkin la. sebab sebelum ni dia tak tanya. dia tanya hensem x? aku ckp tnya lah hati. dia kata pula ok je. kalau kata kau dah begitu i think pun ok :) sebenarnya mulut aku nak tnya dia ada iman tak? tapi aku lupakan...  sebenarnya bagi pendapat aku begini -

 "Bila kita sudah berkenan pada seseorg jangan tanya pendapat org lain tentang paras wajahnya. Dia hensem atau tidak, dia cantik atau tidak. jangan cuba cuba tanya sebab nanti kamu akan kecewa, sebab mata org lain mungkin takkan sama. dengan mata kita yang nampak wajah orang yang kita suka. Dengan wajah yang luar biasa indahnya. Allah jadikan mata kita ini bila tengok jodoh kita maka kita saja yang akan nampak betapa istimewanya dia. Orang lain  takkan nampak sebab bukan pasangan mereka. Macam kita nak makan nasi di sebuah restoran kata kan, mesti banyak pilihan lauk citarasa kita mesti takkan sama dengan kawan kita atau orang lain, maybe kita suka makan tempoyak, tapi orang lain suka budu... "

: macam aku ni tempoyak pun tak makan budu pun tak makan. jadi daripada takde pilihan saya makan nasi kosong. haha.. macam tu lah. di pendekkan cerita di mana imam ku sekarang?? tulang rusuk yang ade padaku ni milik siapa sesungguhnya :) oklah ingt tau tnya hatiiii... bukan tanya org :)

happy weekend !


thanks for reading

No comments: