Thursday, September 25, 2014

WARISAN KG CINA KUALA TERENGGANU

assalamualaikum...

tak lengkap bila tak bercerita. biarlah benda dah lepas, kenangan tetap kenangan.. balik wedding kakak aku haritu aku tak lepaskan peluang pergi tmpat yang paling best skrg ni kat terengganu. memang dapat sambutan lebih2 lagi time pergi haritu hari cuti jadi memang rmai lah yang bernama manusia. tak pernah2 pulak jadi satu kemestian  bila balik kg nak pergi situ. now datang ajelah kalau sape nak prgi..

Kg Cina, Kuala Terengganu.
dulu tempatnya biasa aja. tp dari dulu lagi aku berkenan and menarik perhatian dengan senibina bangunannya. macam duk kat melaka rasanya... baba nyonya still ada dalam diri mereka. cina tetap cina. tapi yang lebih menarik kali ni. kg cina dah berubah wajah. alaaa.. mcm dekat penang jugak lah. ada lukisan yang manarik tu. entah lah aku tak pernah smpai. yang aku tahu kat terengganu dah mcm negeri lain jugak lah. xdelah mcm dulu org tumpu kat pasar payang je. now org muda bole dtg snap2 gambar.. menarik sangat... menarik tau takkkkk... hehe jap2 nak kasi gambor...

di sebalik bangunan2 lama tu korang akan jumpa payung yang warna warni ni.... ya allah haritu tak sempat pergi flora putrajaya now da ada kat terengganu... tak payah tungguh la kat mane2 nak buat flora ke fauna.. kita dah datang sini. kira lepas hajat nak tgk. thanks terengganu.. siapa yg reka ni. hebat sungguh idea... 


jenuh la aku bergambor. kan ke syamimi ni giler selfie.. kalau sape yang suka tangkap gambar nanti korang bole datang sini ok... memang cntik..
 


world heritage lane. chinatown. mesti jumpa signboard ni baru betol tu kg cina. he..


u noe what ...
dulu aku teringin nak pergi korea sbb ade keylock ni.. nmpak sgt simbol cintanya disitu. mmg aku suka benda main2 macam ni.. rasa mcm hidup ni normal gila hahaha.... klu tak suka mmg kau tak normal lahhh... very sweet okehh.. one day i kena dtg lagi bawak someone n kita lock2 ok.. utk skrg ni aku tukang tengok aje kakak aku  buat.. jeles ckit laaaa... haha. nvm. (tak penting sgt) yang penting dah ambik gmbr... benda ni korang bole cari kat lorong belakang chinatown. paling tepi rasanya......

ada lagi yang lebih menarik...





kau tau tak aku 2 kali pergi....esoknya tu aku pergi lagi  yang gmbr bawah bertukar baju..  ni aku bawak bff aku pulak.... hehehe...

cantik aih pintu kedai ni. pintu kedai pun jadiiii....





ok hef fun and happy holiday ok.. inshaallah bulan 12 aku nak pergi penang pulak.. nak pgi tmpt yg diorg buat cmni jugakk.. tapi kat sana rasanya lagi full org. sbb dengar citer siap kena beratur nak ambik gambor. really?????? org malaysia mmg suka benda yang fantastic hehe.. 

Disini lahirnya Cinta Malaysiaku.

thanks for reading. jangan lupa singgah kalau smpai kuala terengganu. 
negerinya cantik. budayanya menarik insha allah orgnya pun baik2 dan juga cntik2 hehe..

thanks for reading

No comments: