Friday, April 08, 2011

BERSYUKUR..


gambar sebagai hiasan :) muka dia cantik kan. hee. manissssss.....


Assalamualaikum.. 
panasnya harini.. kan.kan... (dah laa migrain truk) bukan hari ni je.. mungkin dua tiga hari ni memang panas. cuaca dah tak menentu. masuk je petang, comfirm hujan mencurah2 lahh.. :) takpelah dalam keadaan apa pun kita bersyukur jelah ya. hee.. 

sebenarnya nak citer pasal sesorg..  just nak share pada smua. betapa pentingnya kita bersyukur.. aku ada jumpa dgn seorg budak (not budak.he. sebaya je ngan aku) hehe.. nama dia 'efa'...dia secara keseluruhannya ada mslah ngn muka dia... mungkin sama mslahnya dgn aku suatu ketika dulu... kesian sgt2 kat dia. mcmane ya aku nak crita mslah & menyelami hati dia. yang pasti sangat bersimpati dgn keadaannya. dia juga manusia biase. punya kecantikan. punya segala-galanya. namun bab mengurusan muka dia betul2 punya masalah. bukannya dia tak berusaha untuk jadi cantik. tp keadaan yang tak mengizinkan...

org tua mungkin lebih memahami untuk menjaga hati si gadis. mama bertanya apa punca keadaan yang berlaku... cerita punya cerita.. pelbagai produk kecantikan & rawatan yang dia ambil untuk memulihkan mukanya yang penuh dgn jerawat & bintik2 . tapi kesannya tetap sama... ( adoii... betul2 macam aku lahh tu) bermasalahkann.... ok, memang kesian org mcm kami kan. hehe.. takpe.. ALLAH lebih tahu akan hamba2nya. :) selagi terdaya aku tolong & share kan apa yang aku alami dulu dgn dia.... bila sama2 merasainya, kesannya berbeza dgn org yang tak pernah alami mcm kami alami.....

kata org masuk alam remaja mmg mcm tu.. jerawat mmg banyak.. tapi itu smua just nasib je aku rasa. kakak aku tak pulak mcm tu. hari2 remajanya penuh dgn keriangan. senang citer dulu & skrg mmg chantik lah.. namun dari aspek kecantikan. masing2 ada keistemewaan nya.. masing2 ada maksud yang tersendiri.. 
bagi aku lagiiii.. heee.. kalau cantik perangai mcm hantu buat apa kan.kan. hahahaha... ( jhtnya mulut.opss).. erm... pandangan dari sudut lelaki pula?...hmmm... entahlaaa... dalam pikiran aku memang la org skrg nak cantik2 je. pantang tgk yang berdahi licinnn mulalahhh nak usha2.. betol ke..? opss.. haha.. tapi.. tak jugak sbnarnya... ada je yang aku tgk skrg ni.. lelaki hensome, pempuan cam biase2 je. ada jgk pmpuan cantik, lelaki cam biase2 je kan. itulah aku cakap tadi. perspektif ( betoi ke aku eja tu..kikiki) cantik ni sbnarnya ada maksud yang tersendiri. yang pasti pandangan ita berbeza2.. :) 

contohnya. cam kwn aku sorang ni. memang best share dgn dia. heran bin pelik haha. u know!! Angelina jolie & Lisa surihani tu dia cakap tak cantik. ?? ohhhh! haha... korang rase cnne? tu lah aku ckp pandagan berbeza2 kan.. bagi aku diorg cam perfect je ;) senyuman yang menggoda gitu. kikikiki...

anyway.....Alhamdulillah.... buat diri aku... aku skrg dah ok bab2 muka ni. aku melayari khdpn harian seperti biasa. tak mcm dulu... nak buat itu malu. nak buat ini malu. memang malu sgt2.... ^__^
tu lah namanya bersyukur sangat2 skrg ni. walaupun bukanlah cantik sangat tapi keadaan dulu & skrg berbeza dri sblumnya... amin.amin.. :)

buat efa ... dun worry2 pasal muka tu.....  nanti baik lah tu... jangan nangis2 cakap tak chantik. dari sudut pandangan, anda sgt cantik :) dah tolong apa yang termampu ... pasal ubt tuu...rahsia tu hanya tuk efa ya. hehe.. syhhh...

for u all..... bersyukurlah dalam keadaan apapun & di mana pun kita berada. :) cantik ke tak cantik itu anugerah.. berpijaklah di bumi yang nyata. masing2 ada keistimewaan yang u all takkan pernah tau.. berharaplah yang baik2. jangan pula manusia anugerah tuhan yang sempurna tu mengkeji org2 yang tak bernasib baik! tak smua manusia smpurna. kita sndiri yang kena mencari kesempurnaan tu. betol tak? 
pikirkanlahh.... :)


Syamimie

4 comments:

Noradila Ali Hanafiah said...

yup....lain orang lain pendapat...kalo tak..semua orang nk yang sama je..macam mane tu...
dan setiap orang juga punya prinsip tersendiri....
sebab tu ade yg cantik die taknak..die nak juga yang tak berapa cantik..sebab ade kriteria tertentu pada pumpuan tu..yang membuat kan die bt pilihan tu...
citarasa dan kehendak orang takkan sama.....ehh samala..bagi kita pun Angel n Lisa tak cun..kalo dikaji balik....biasa je...muka die....kalo bukan artis....banyak tu....tempek berinci2....nmpk la kecunannya

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Teringat video Matluthfi90, yang pasal kecantikan.. Lain orang memang akan ada pandangan dan definisi lain tentang kecantikan.. Yang penting, kita kena bersyukur.. Itu je.. Kalau tak bersyukur dan tak puas, memang kita akan ambil langkah yang kadang-kadang mungkin tak berapa nak betul. :)

Wan Nursyamimi said...

elia: hahaha... betul3.. :D yang tempek berinci2 tu sukee. hee... kalau xde yang berinci2 tu xdela kecunannya kan hee...

Wan Nursyamimi said...

farhanaDr: thnks for comment... yup.. bersyukurlah apa adanya :)