Tuesday, May 17, 2011

APA GUNANYA!

..:: assalamualaikum ::..

aku takde idea sgt nak tulis kali ni.. tapi teringin sgt nak share2 cerita.. kadang2 terfikir jugak aku...
apa gunanya ada kereta besar? rumah besar? duit banyak? rupa paras yang indah?! 
kalau tidak ada budi bahasa.. aku pun tak faham. tapi... apa yang berlaku memang banyak kat depan mata kita.. mungkin ada yang tak perasan.. semua tu hanya bagai angin yang berlalu... tertanya-tanya aku, banggakah mereka??? 


BERCAKAP KASAR
ok, ini yang paling aku tak berkenan...org yg mcm ni dia pakai redah je.. bercakap kasar & tak berlapik... ada tu siap memaki hamun. tak fikir langsung perasaan org... itu yg kita kata takde keimanan dlm dirinya.. hendak pulak kalau org perempuan yang berkelakuan begitu.. ishk... tak eloknya.. 
(simpang malaikat 44 aku dikatogorikan begitu)


TAK HORMAT
kita kat dunia ni tak kira... muda ke tua keeee hormatilah antara satu sama lain.. aku rase tak payah sgt untuk melakukannya. cukuplah bertegur sapa dalam berkata assalamualaikum atau hai... tanpa suara jua boleh kita lakukan... cukup hanya kita tersenyum... indahkan... tapi... mungkin susah bagi mereka..  ( aku ada jiran yang sgt sombong, aku slalu snyum dia buat bodo je.. x pelah.. MBGU =) aku pun x mengerti dgn situasi itu... 


MENGHINA
tergurisnya hati... itulah yang mereka rase bila hati di lukai. bukan sekadar berkata2 tapi ini diluar jangkaan.. 'menghina'.. bagi aku sangat kasar..  memang dasar mereka yang tak berhati perut bila sanggup menghina insan lain. itulah aku katakan mereka perasan tidak berperikemanusiaan... moral tak cukup untuk hidup d'dunia!!


bagus sangat ker awak ???? maaf! kalau ada lelaki yang begitu.. anda bukan list calon menantu mama saya.. hehe..
APA GUNANYA!!.... memalukan jela... perangai mcm tuu... ishk..


banyak sebenarnya erti kata lain yang aku nak share. tapi cukuplah sampai disini dulu.. berubahlah demi kebaikan.. itu saja yang mampu aku katakan pada mereka... tak semua manusia sempurna, tapi tak salah kalau kita mencari kesempurnaan itu...

2 comments:

Eila Hanafiah said...

yayaya...betul2222...

suka masuk sini layan lagu nie..hihi....boleh gitu...(^__^)

Syamimie Haslee said...

hahahaha..... yela2.. boleh je =)