Wednesday, May 18, 2011

JANGAN TAKUT UNTUK KEBAIKAN

..:: Assalamualaikum ::..
sejuknya malam ni.. hujan mencurah-curah bagaikan tiada titik noktah. tapi aku suka =) hee.. hujan tu rahmat.. 
OK..
"jangan takut untuk kebaikan"
itu sebenarnya yang aku nak cakap.. petang tadi, mama ngadu sakit gigi... aku ingt biase2 je. & kebiasaannya kalau aku skt gigi aku just letak minyak angin.. tdo skjap rehat then akan baik selepas itu... itu aje yg aku lakukan. aku syorkan pada mama.. mungkin itu juga boleh mengurangkan sakitnya.. tp lain jadinya. tak mungkin semua kesakitan itu sama.. =) 
aku syorkan mama pgi clinic bila dah nampak lebih serius sktnya.. sbb aku ada baca buku. skt gigi x leh main2.. nampak remeh tpi bila dah bendenyut-denyut, maunya x bleh tdo semalaman... urut dia tu boleh bawak smpai ke mata...
tapiiiii....bila aku ajak & nak bwk dia pgi clinic ada pula alasan mama... haih.. 
katanya TAKUT!!hahahaha.. mama.mama.. =) adoi... 
aku bgtau lagii mama.. "klu x nak skt mesti kena check & mkn ubt ! thts all.. x nak dgr mama ngadu lagi.." (hee.. mcm garang je kan aku bgtau mama cam tu.. ishk2.. si mimi ni ! ..hehe ) aku ckp tak serius sgt pown...bukan apee.. geram je.. sbnarnya aku x nak mama sakit. walaupun just skt gigi... =D
ok, untuk itu aku kena bgi nasihat lebih lagi pada mama..

OK, bukan nak ckp psl mama je...


aku bukan nak ckp aku perasan bagus.. aku just nak share.. 
hidup aku dah mcm2 aku lalui.. hospital adalah rmh no.2 bagi aku bila doctor sahkan aku hidap pnyakit leaukimia & terpaksa jalani pembedahan kerana 'sciolosis' .. aku ada ceritakan di post yang laluuu..... aku pernah sakit tapi tu dulu... sakit bukan yg hanya sakit gigi. hehe.. sakit yang bertarung nyawa dan doctor bole anggarkan 50 / 50. (iaitu hidup & mati)... =)
 bila dalam keadaan sakit 'TAKUT' tiada dalam kamus hidup aku.. berani dlm keadaan apepun.. lebih2 lagi pergi hosp & menghadapi doc. saat itu segala2nya aku serahkan padanya.. inject tu dah lali bagi aku. ambik darah. x-ray. ultrasound. ct-scan.. macam2 kan. smua aku dah lalui.. biarpun sakit.. tpi kita jangan TAKUT... 
kenapa?? 
sbb bila difikir-fikirkan, bukankah itu kebaikan buat kita... betol x??
buktinya.. Alhamdulillah aku sihat & mampu tersenyum lagi untuk kalian hari ini... =)
renung-renungkan..

'JANGAN TAKUT UNTUK KEBAIKAN'
hidup harus di teruskan walau ape jua critanya...




No comments: