Friday, June 24, 2011

BILA DIRI DIUJI...


"Bila engkau letih dan hilang semangat, Allah tahu engkau telah mencuba sedaya upaya. Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu duka, Allah telah mengira titisan airmatamu..
Bila engkau rasa ketinggalan & masa meninggalkanmu Allah tetap bersamamu , Bila engkau kebuntuan akal, maka Allah adalah penunjuk jalan.. Apabila engkau telah berazam, maka bertawakallah kepada Allah.."
*don't be sad.. you'll see that one day everything is going to be just fine... don't give up and try your best.. Allah will always be with you..

kata-kata inilah pendorong semangat ketika aku diuji...

ambillah waktu berfikir, itu adalah sumber kekuatan. ambillah waktu berdoa, itu adalah sumber ketenangan, ambillah waktu belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan, ambillah waktu bersahabat itu adalah jalan menuju kebahagian, ambillah waktu untuk memberi, itu membuatkan hidup terasa bererti. ambillah waktu bekerja, itu adalah keberhasilan. ambillah waktu beramal, ia adalah kunci mnuju syurga =)

sesuatu yang di impikan tidak selalu menjadi kenyataan, tetapi apa yang tidak di duga selalu berlaku dengan tiba-tiba.. Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam, tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti selamanya... =)

*bergembira & berbahagialah selagi ada yang sayang...

sharing is caring ;)

No comments: