Tuesday, June 21, 2011

SAKIT MATA TENGOK MEREKA YANG TAK RETI BERPAKAIAN : mengandung~

Firstly.. sorry kalau apa yang aku cakap ni korang rase menyampah & bagi title kat aku 'busybody'... whateva. ada aku kisah.. :P serius aku tak kisah. aku just nak share ngan korang ape yang menyakitkan mata bolat ni bila dia betul2 ade depan mata...

hidup kat bandar besar ni memang dah melalikan bila macam2 berlaku benda-benda pelik. baik buruknya sendiri tanggung la.. itulah manusia. bila cakap or tegur cikit mulalah naik hantu... nak belasah orang tak kira tempat. ada pulak sedap mulut cakap.. " asal ko suke sgt ambik tahu hal org, mati kubur masing-masing la weh"... astafirullah-halazim... ishk2 bahaya!bahaya! cakap baik2 x boleh ke??
ok, alhamdulillah .. hampir 11 tahun aku kat KL cobaan & dugaan itu masih mampu aku tangani & pandai membawa diri...  amin :) kadang-kadang tu semua dri sifat kita sendiri.. kalau kita berkawan dgn org yg elok. jadi elok lah kita. kalau kita berkawan dgn yg manusia yang x berapa manusia jadi rosak la kita. so, itu kita kena pikir sendiri & banyakkan muhasabah diri yaaa.. cewahh.. hehe...  ( alamak.... dah mcm jadi ustazah lah) =D

berbalik kpda tajuk yang di atas tuuu... serius aku sakit mata tengok org mengandung yang tak berapa nak reti bahasa.. (sorry kalau ayat kasar).. banyak tempat aku jalan2 sepanjang minggu ni.. sebab cousin aku ada so peluang tu aku ambil sebab before this aku memang tak klua sangat.. selalunya rumah yang jadik destinasi paling cool ;) jalan2 x kira tmpat & sepanjang waktu itu dah berapa pasangan yang aku jumpa yang mejoritinya si pompuan yang mengandung pakai baju tak senonoh... bayangkan pkai t-shirt yang sendat + legging yang ketat !! cuba bayangkan kejap $@#%^.... tak senonohkan?? ape nak menunjuk-nunjuk sangat yang ko tu mengandung? sampai dah perot tuuuu masuk ke tujuh bulan agak2 laaa.. smpai pakai baju tak cukup inci nampak pusat.. apa kesssss?? serius aku menyampaahhh gilaaa & paling utama skali aku kesian kat baby dalam perot tu.. rase mcm terseksa je... ya allahhh... mcmane la nak melahirkan anak yang solehah kalau si ibu mcm tu?! aku bukan baik sangat.. tapi dalam bab2 cam gitu aku salahkan juga si suami.. tegurlah si isteri tu . apa salahnya kan.. yelah itu pendapat kita & pandangan mata kita sahaja.. mngkin dia suka kita pun tak boleh berbuat apa2... :) huuu..

aku & mama  yg tak mengandung ni pun slalu menjenguk ke tempat baju2 mengandung di shopping mall.. alahh saja tengok fashion2 terkini. kasi up sikit... hehe.. 9month boutique paling best & banyak baju mengandung.... berfashion2.. sweet... & sesuailah utk org mengandung.. trend semua yang terkini... rugi betol la korang yang tak reti berfashion nih.. bukan slalu dapat mengandung.. so, update la cikit. time mengandung pakai la baju mengandung. barulah sedap mate memandang =) kan.kan.. hehe.

oklah. sorry kalau ada yang tak senaag hati dengan bicara aku. hee.. whateva ;)
jumpa lagi.. =)

No comments: