Wednesday, December 14, 2011

KENAPA TAK SEBERTUAH DIA?


Assalamualaikum =)



eh.. jumpa lagi kita. hee.. boring btol malam ni... mmg xde idea langsung nak pikir... esok masih adaa banyak perkara yang perlu di fikirkan.. peninggg la sangat...

 Bila jiwa kacau risau tentang masa depan,
Bila hati sesak dengan karenah manusia yang tidak memahami,
Bila jiwa sukar berlapang dada,
Bila hati disempitkan dengan sangkaan buruk terhadap saudara lain,
Bila hati sentiasa ingin marah,
Bila hati mula berjinak dengan nafsu yang Allah tidak redha. Bila akal lupa tujuan asal hidup,
Bila diri terasa enak berlingkar dengan maksiat,
Bila hati puas melakukan perkara yang tidak berbuah amal,
Bila jasad duduk enak tanpa berbuat ma'aruf.
"inilah yang dikatakan hati cedera"

cakap org senang je kan.. 'apelah ko nak fikir mimi.. hidup dah senang lenang, ada keluarga yg bahagia' & whatevalah.. :) itulah pandangan mereka yang tak tahu apa yang terjadi sekitar hidup insan yang bernama mimi.. alalaala.. bukan la nak sedih...  saja berkongsi rasa. sebenarnya aku tak lah sebertuah korang kalau di fikirkan... sbb? sbb...... sejak kecik segala-galanya aku uruskan sendri.. belajar berjalan di atas kaki sendiri walaupun agak payah.. :) itulah yang mama ajar kami sejak kecik.. nak tekan kan..... 'sejak kecik' ok. he. kecik means setelah mengenal erti alam persekolahan..thanks to u mama...
aku hidup sederhana je.. org cakap kaya.... taklah kot. he. adoi malu plk. tu pandangan org je.. yealahh.. meh nak ckp ckit.. yang kaya tu my daddy laa.. haha..  dia yang keje kat oversea.. :)) cakap org la keje oversea mesti masyukkkk.. hehe.. ermmm.. entahlah yea ke tak. aku tak pernah ambik tau... jumpa pun jarang-jarang... nak cakp lebih ada saja yang mengganggu. lalu aku biarkan saja.... biarlahh... hee..
aku tak nak sedih2 lahh. dah lama sebenarnya tak citer sedih2 ni :) tp malam ni tertarik pula hati.. ni mesti kes tadi... dgr lagu ombak rindu lah ni.. hehe.. mula lah air mata nak meleh - leleh niii.. sob-sob...hehe.. ok.. tarik nafas jap... :) cool beb...
jelousy dgn kawan aku yang sorang tu.. famly dia best gila kot.. maybe sbb daddy dia gilaaa punyaa caring kat anak2 dia.. aku yang berkunjung kat umah dia pun rasa mcm di sayangi sgt. hehe.. (eh.eh.. bukan la aku ckp dad aku tak caring) tapi kami jauh laaa... jumpa pun skjap2... tu yang tangkap rindu kot.. xpelah. menumpang kasih je.. hehe..

nanti kita cntinue lagi... ngtok lah pulakk.. tdi mkn ubt...! kena flu sbb meredah hujan balik dri kdai tdi.. haih.. :) sesak nafas camni.. xpelah keje pnya psl. carik duit sendri tauu.. hehe.. bersusah dulu bersenang kmudian..kannn..
doakan aku bertuah cam korang nanti ya... 

nite L.o.v.e

Syamimiehaslee

No comments: